Jak zmienić pojemność partycji?

Po formacie systemu zauważyłam, że osoba, która to robiła bez wcześniejszego ustalenia tego ze mną podzieliła mi partycje w nieodpowiadający mi sposób. Na partycji D jest ok. 80 % pamięci, a partycja C ma tylko 20 %. Chciałabym to zmienić na proporcje 50 % i 50 %. Na dysku D nie mam prawie nic. Proszę o rady, możliwie pisane prostym językiem, bo jestem osobą już nie młodą i nie mam dużego doświadczenia. Z góry dziękuję za pomoc.

Wg. dobrze podzieliła. Na C:\ powinien być tylko system operacyjny, MS Office i anywirus a na D:\ cała reszta (programy, muzyka, filmy). Dlatego na D:\ powinno być więcej miejsca. Jeśli padnie Ci Windows to formatujesz C:\ wgrywasz nowy Windows a D:\ nie tykasz i masz tam wszystkie dane. Nic sie nie traci.

Ale jeśli chcesz to możesz zmienić partycje. Kup najnowszy Komputer Świat. Tam jest program Paragon Partizion Manager wraz z instrukcją. Bardzo dobry program. Polecam.

Moim zdaniem instalujący system postąpił rozsądnie - co prawda nie znam wielkości partycji.

C: - 20% na system i programy (łatwiej wykonać backup partycji systemowej, żeby nie trzeba było reinstalować widy)

D: - reszta na dane.

Do zmiany wielkości partycji służy np. PartitinMagic, ale jeżeli dojdzie do tej zmiany to lepiej poprosić kogoś kompetentnego, np. osobę która bez wcześniejszego ustalenia to zrobiła

U mnie C: ma 5%, a D: 95%.:mrgreen:

Witam!

Możesz użyć np. programu PartitionMagic lub PartitionManager.

Szczerze powiedziawszy, to najlepiej by było zrobić partycję na sam system 10GB, kolejną na programy - powiedzmy do 20GB, a resztę na dane itp.

Jeśli masz proporcje 20% - 80% to dobrze - zostaw tak, ale nie wiemy jaka pojemność ma Twoj dysk.

Opisuj dokładnie swój problem.