Jak zmienić poziom przezroczystości w panelach w KDE Plasma 5?

Witam. Jeśli chodzi o KDE to jestem bardzo początkujący. Zainstalowałem na Ubuntu pakiet kubuntu-desktop żeby mieć KDE. Spodobało mi się od razu - ma wszystko to, co chcę. Mam z nim jednak jeden problem - nie mam pojęcia jak zmienić poziom przezroczystości paneli. Czytałem w internecie, że zmienia się to w jakichś plikach .svg, jednakże nigdzie nie było podane gdzie się znajdują. Chciałbym zmienić panel na bardziej przezroczysty. W XFCE, LXDE, MATE i ogólnie wszędzie indziej jest to banalne - klika się prawym przyciskiem myszy na panel, wybiera się ustawienia i z łatwością można zmienić poziom przezroczystości. Tu tego nie ma.

 

Poza tym, skoro już mowa o przezroczystości, to czy mógłbym też pozmieniać kolory okien, żeby móc uzyskać efekt podobny do tego co jest w macOS?

Znalazłem też taki ładnie wyglądający motyw na KDE - https://github.com/zbeptz/KArc-theme

Z tego co widać na jego stronie, to zmienia wygląd w taki sposób jaki chcę, dodaje tę przezroczystość do okien.

Próbowałem go zainstalować według instrukcji jednak nie udało mi się - wyskakiwały mi błędy, że nie ma folderów a jak zrobiłem je ręcznie to po skopiowaniu wszystkich plików i tak nie mogłem wybrać motywu.

Jak mogę więc edytować ustawienia przezroczystości?

Jeśli nie wiesz jak zmieniać pliki svg - to “gmeranie” w nich nie jest jeszcze dla Ciebie. Rozwalisz sobie Plasmę.

Obecnie jedynym rozsądnym pomysłem na uzyskanie przezroczystości paneli jest zainstalowanie sobie takiego tematu z store.kde.org. Pośród znajdujących się tam są i takie, które są przezroczyste/pół przezroczyste itd. Nadto - także tam (ale nie pamiętam wystroju, do którego to dołączone), ale przede wszystkim bodaj na githubie jest skrypt plasma-transparent-panel.py, który powoduje transparentność panelu.

Panel w Plasma 5 będzie łatwo uczynić przezroczystym od wydania 5.9. Czy ono jednak trafi i kiedy do Kubuntu - nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.