Jak zmniejszyć obraz aby wstawić jako zdjęcie w poście?

Witam, jestem laikiem w sprawie grafiki komp.,proszę mi napisać co mam zrobić aby zmniejszyć zdjęcie aby wstawić je do posta? a potem jak je wstawić? chyba potrzebny jest jakiś program?

Jeżeli można to proszę o dokładne instrukcje gdyż zupełnie nie znam się na tym:( ale…chciałabym się dowiedzieć:)

Z góry dziękuję i pozdr

Nie musisz zmniejszać zdjęcia, żeby wstawić je do posta. Po prostu wchodzisz na http://www.imageshack.us, i ładujesz zdjęcie na serwer, następnie podajesz link do niego.

Jeśli Tobie to nie odpowiada, to możesz użyć tego programu http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=359&XnView+1.93.3+Full, żeby pomniejszyć zdjęcia.

Żeby dołączyć zdjęcia na naszym forum, użyj opcji Odpowiedz, a po otwarciu nowej strony na dole jest opcja Dodaj załącznik.

Możesz to zrobić praktycznie każdym programem graficznym. Na przykład darmowym Photofiltre

Otwierasz obrazek, wybierasz w menu opcję “Rozmiar obrazka” i tam zmniejszasz jego rozmiar.

Jeśli jednak chcesz wstawić obrazek do posta na naszym forum to proponuję skorzystać z galerii.

Po wejściu do galerii, wchodzisz do działu “Zdjęcia tymczasowe” i tam kikasz na opcję “Dodaj”

Po dodaniu zdjęcia (bez jego wcześniejszego pomniejszania) znajdziesz pod nim wpis “BBCode obrazu:”

Po skopiowaniu tego wpisu i wklejeniu do swojego posta na naszym forum, w poście zostanie umieszczona miniatura tego zdjęcia.

EDIT

enter6 - jednak przy wstawianiu zdjęć bezpośrednio do posta jako załącznik, nie są one pomniejszane. Jeśli więc oryginalne zdjęcie jest duże to po jego dołączeniu post będzie się “rozjeżdżał”. Dlatego też jako załącznik należy dodawać odpowiednio pomniejszone zdjęcie.

Podałeś mi link do programu do zmniejszania zdjęcia, a co sądzisz o programie photofiltre? podanym wyżej. któryś ma więcej funkcji, czy są porównywalne. Nie mogę się zdecydować który ściągnąć? :frowning: