Jak zostać informatykiem?

Dobry wieczór. Jestem aktualnie jeszcze uczniem 3 gimnazjum, ale moje marzenie w karierze zawodowej jest zostać informatykiem. Mój znajomy naprawia komputery i ma firmę własną, powiedział że jak chciałbym u niego robić praktyki muszę skończyć gimnazjum oraz skończyć studia.

Przyznam się że do nauki mam ciężki tryb, ciężko mi się uczy w szkolę, więc o studiach nie ma mowy, więc moje pytanie jest takie. Czy istnieją jakieś kursy informatyczne gdzie robiłbym papier na informatyka i chodził na jakieś praktyki co zrobić po 3 gimnazjum, w takiej sytuacji ?

Ja równiez planuje informatykę w technikum tzn Technik Informatyk i trochę sie boję bo nwm czego się spodziewać

Znalazłem w internecie technikum informatyczne w okolicy mojego miasta.

Nauka w technikum informatycznym przez 4 lata uczą tego, czy ta szkoła mnie nauczy na dobrego informatyka ?

  •  

W takiej sytuacji po gimnazjum najlepiej iść do technikum na profil informatyczny, żeby mieć tego technika. Jakieś kursy możesz sobie robić w między czasie, czasami szkoła może organizować coś. Jeżeli się tym interesujesz to nie będziesz mieć problemów, czasami lepszym fachowcem w danej specjalizacji jest się bez żadnych tytułów (technik, magister itp.), ważne, że ktoś się tym interesuje i sam się uczy w danej dziedzinie.

Informatyk to bardzo szerokie pojęcie, w którym mieści się wiele bardzo różnych zawodów. Można być programistą, grafikiem, administratorem, można serwisować komputery - i myślę że jeszcze trochę tego by się znalazło. Po technikum informatycznym można serwisować komputery, administrować jakąś małą siecią - i w zasadzie na tym chyba koniec. O ile nie dokształcisz się we własnym zakresie jeśli chodzi o programowanie bądź grafikę.

Oczywiście, że istnieją, ale to kosztowana sprawa. Te dla profesjonalistów kosztują jeszcze więcej.

Jak tak przeglądam ogłoszenia o pracę i widzę stanowisko informatyk, to w 99,99% przypadków dla pracodawcy informatyk = programista :wink: