Otóż mam teksturę składającą się z jakiś drobnych przedmiotów (np. łusek czy monet) i obrazek lub napis.
Chciałbym, żeby ten element wyglądał tak, jakby został namalowany na tej teksturze. Coś w rodzaju tego:
Tekst zrobiłem jako warstwa (porzucenie informacji o tekście - tekst jest jak obrazek) i przenikanie warstwy tej z tekstem ustawiłem na “Miękkie światło” lub na ciemniejszych tłach “Połączenie ziarna” + regulacja krycia.
Nie bardzo o to mi chodzi. Tutaj obraz jest ciemniejszy na tle nabojów a mi chodzi o to, żeby był jakby namalowany na nich, żeby było widać głębię i falowanie liter kiedy przechodzi na kolejny nabój.
Jakbyś pomalował część z nich i ułożył tak, by utworzyły ten napis.
Na takich powierzchniach trudno jest zrobić odwzorowanie bez dłubania większego.
Można pozorować trochę wprowadzając szum, wtedy krawędzie nie tworzą wyraźnych odcięć.
A ile jest przy tym “dłubania”? Bo na czasie mi w sumie nie zależy, mogę to dłubać nawet dwa tygodnie, byle mieć zrobione Jaką techniką mógłbym to zrobić?
W PS nie wiem - znam narzędzia GIMP bardzo dobrze i coś tego typu uzyskałem z zabawami z trzema warstwami + filtry deformacji/ przejmowania tekstury i luminacji.
To już lepiej wygląda. Widać trzeba rozmyć trochę napis żeby nie miał ostrych krawędzi, o tym nie pomyślałem.
Pobawię się jeszcze w GIMPie, może coś z tego wyjdzie Dzięki za pomoc.