Jak zrobić coś takiego w Photoshopie

Otóż mam teksturę składającą się z jakiś drobnych przedmiotów (np. łusek czy monet) i obrazek lub napis.
Chciałbym, żeby ten element wyglądał tak, jakby został namalowany na tej teksturze. Coś w rodzaju tego:

Próbowałem używać mapy przemieszczeń ale to kompletnie mi nie wychodzi, otrzymuję coś takiego:

Jak tego poprawnie używać? Może mi ktoś podpowiedzieć?

O to Ci chodzi??

O coś takiego. Tylko że ja chciałbym to zrobić na teksturze tego typu:

Jak to zrobiłeś, że Ci tak ładnie wyszło?

Nakładanie tekstury na napis

Tekst zrobiłem jako warstwa (porzucenie informacji o tekście - tekst jest jak obrazek) i przenikanie warstwy tej z tekstem ustawiłem na “Miękkie światło” lub na ciemniejszych tłach “Połączenie ziarna” + regulacja krycia.

war

Nie bardzo o to mi chodzi. Tutaj obraz jest ciemniejszy na tle nabojów a mi chodzi o to, żeby był jakby namalowany na nich, żeby było widać głębię i falowanie liter kiedy przechodzi na kolejny nabój.
Jakbyś pomalował część z nich i ułożył tak, by utworzyły ten napis.

Na takich powierzchniach trudno jest zrobić odwzorowanie bez dłubania większego.
Można pozorować trochę wprowadzając szum, wtedy krawędzie nie tworzą wyraźnych odcięć.

war2

A ile jest przy tym “dłubania”? Bo na czasie mi w sumie nie zależy, mogę to dłubać nawet dwa tygodnie, byle mieć zrobione :wink: Jaką techniką mógłbym to zrobić?

W PS nie wiem - znam narzędzia GIMP bardzo dobrze i coś tego typu uzyskałem z zabawami z trzema warstwami + filtry deformacji/ przejmowania tekstury i luminacji.

war-bullets

Plik projektu jak chcesz:
war-bullets.zip (560,4 KB)

Ja wyłączysz jedną z warstw bardziej wyróżniających napis to jest taki efekt:
war-bullets2

To już lepiej wygląda. Widać trzeba rozmyć trochę napis żeby nie miał ostrych krawędzi, o tym nie pomyślałem.
Pobawię się jeszcze w GIMPie, może coś z tego wyjdzie :slight_smile: Dzięki za pomoc.

Niema za co, możesz też dla warstwy leżącej najwyżej ustawić tryb “Dzielenie” wtedy uzyskasz efekty wypalenia.
war-bullets3