Jak zrobic najprostszą strone www!


(Szymonprzywecki) #1

Witam!! Odrazu mowie ze w tej dziedzinie jestem zielony i prosze do mnie mowic jasno i zrozumiale!! [z gory dzieki] !!


(adpawl) #2

Spis serwerów masz tutaj: http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=21033

Do stworzenia prostej stronki bez znajomosci HTMLa, możesz się posłużyć

dowolnym programem wysiwyg...

Możesz użyć np. programu Ms. FrontPage, Webmajster, Zajączek, ...

A tu cała masa softu tego typu...

BTW

polecam zapoznać się z podstawami języka HTML


(Stefe) #3

mozesz uzyc graficznego programu Nvu... albo jego odpowiednika z pakietu mozilla suite... wszystko za darmo, po polsku i z polskim slownikiem.

http://aviary.pl/nvu/

http://mozillapl.org


(Szymonprzywecki) #4

A moge przy tworzeniu stron www? uzywac polskich znakow [ł,ż,ź,ć,ó itp.??? bo zrobilem stronke w tym pakiecie co jest zamieszczony w mozili i chcialem ja umiescic na webparku i nie moge!! ale sprobuje gdziesz idziej ja umiescic! !!

A i jeszcze prubowałem zrobic na frik.pl no i tam robie ta stronke?? no i nieiwem co dalej!! gdzie ja mam zamiescic?? na serwer ftp?? ....


(Stefe) #5

w nazwach plikow nie mozna uzywac polskich znakow... w tresci stony mozesz to zrobic jak chcesz... poza tym uzyj polskiej strony kodowej bedziesz mial polskie znaki (ISO-8859-2).


(Proph3t) #6

Lecz czasem się zdarza że nie to kodowanie się "chrzani"

np. W IE - ISO działa a w Firefoxie są znaki zapytania, sam tak miałem i wtedy korzystaj z tego kodowania: charset=windows-1250


(aju) #7

heh jeśli chcesz zrobic stronke na zasadzie "kopiuj/wklej" to polecam microsoft publisher lub bezpłatnego webmajstera

natomiast jeśli troszke znasz się na html to idealny jest frontpage


(Stefe) #8

z tego co czytalem to frontpage robi straszny syf i jest kompatybilny raczej sam ze soba i "jedyna sluszna przegladarka" IE... poza tym trzeba za niego zaplacic... a w sumie nie ma za co.

a co do kodowania to nie wiem... swoja zrobilem z takim kodowaniem jak podalem wczesniej i dziala dobrze na przegladarkach opera, ff, mozilla, ie.


(aju) #9

poczytaj jeszcze tutaj:

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=21033

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=25888


(adpawl) #10

Z doświadczenia wiem, że FP jest używany w wielu firmach, w tym także informatycznych... :wink:

Przykład serwisu wykonanego w programie FrontPage:

http://www.uwoj.krakow.pl/ :wink:

Co do kompletnego braku zgodności, ewentualnie tylko z IE - bzdura!

Odnośnie zasyfionego kodu:

  • posiadam wersje 2003 (chociaż z niej nie korzystam) - nie narzekam, kod czytelny, stosunkowo czysty...

  • ...w starszych wersjach można było mieć sporo zastrzeżeń

trzeba za niego zapłacić?

Jeżeli masz Office'a, to za nic nic nie musisz płacić... :wink:

Update...

Ile kosztuje Office, to już wiedzą ci, którzy go mają...

Czy ja wyzej radziłem kupować Office'a ??

Napisałem tylko, że jeżeli ktoś ma Office'a, to moze skorzystać z FrontPagea i nic więcej!

Tak więc stefe, jeśli nie używałeś i nie wiesz co można, a czego nie - proszę, nie wciskaj kitu...

Update...

A ja używałem!! I śmiało mogę powiedzieć, że wyrażanie opini na podstawie innej opini ...to nic innego, jak wciskanie kitu!

A czy ja tak twierdze? Wtrąciłem tylko taką uwage, że "Dla mnie..."

Z innej beczki:

Kodowanie...

Nie spotkałem się jeszcze z problemami związanymi z kodowaniem ISO-8859-2 pod Mozillowatymi, Operzastymi i innymi przeglądarkami...

BTW

Dla mnie najlepszym edytorem jest Pajączek 8)


(Stefe) #11

a office kosztuje 5 zlotych

nie wciskam kitu, tylko czytalem sporo opinii o tym...

watpie zeby byl dobry dla kogos kto ma problemy opisane w tym watku.


(aju) #12

pajączek jest dobry ale tylko dla osób, które ujarzmiły html przynajmniej w sposób średnio zaawansowany


(Kojot) #13

Jeśli jesteś zielony w tym to może zacznij od zrobienia stronki w Microsoft Word.

Zrobione strony czasem chodzą tylko pod IE, ale myśle że to najprostrze rozwiązanie :slight_smile: jeśli posiadasz oczywiście pakiet Microsoft Office.


(Stefe) #14

w ten sam sosob moze uzyc darmowgo openoffice, ktory tez posiada edytor html


(Szymonprzywecki) #15

ok dzieki wszytkim!! Jak bende miał jakis problem to sie jeszcze odezwe 8)