Wiem, że to nie ten dział/strona, ale tylko tu mogę znaleźć pomoc. W filmach przy tworzeniu efektów specjalnych robią sztuczne elementy, budowle, których bohater będzie używał lub, których nie można zrobić komputerowo. Jak i z czego mam zrobić np. ścianę i drzwi przez, które ktoś będzie wchodził? Reszta ściany to green screen i komputerowo się dorobi. Camera tracking i będzie dobrze tylko jak te ściany zrobić. Nie będę przecież tworzyć prawdziwego muru.
Musisz utworzyć ścianę w 3D lub jak kto woli, wymodelować ścianę, ja miałem styczność wyłącznie z Blenderem, polecam ten program, darmowy i potężny. Jak zrobisz ścianę to potem ją montujesz do filmu, jeżeli chodzi o film to miałem styczność z Sony Vegas, ale nigdy nie zaszedłem tak daleko, żeby powiedzieć jak montuje się sztuczne obiekty w film.
Połączenie wymodelowanych obiektów z filmem można spokojnie zrobić w samym Blenderze
Najlepiej tak jak mówiono wyżej, wymodelować drzwi, ścianę nałożyć na to tekstury. Potem zabawa w After Effects i tracking.
Tylko po cholerę bawić się w After Effects, skoro Blender sam w sobie zawiera narzędzie pozwalające łączyć materiał wideo ze stworzoną sceną?
Tylko po cholerę marnować czas na uczenie się Blendera jak i wynik będzie o wiele słabszy niż w AE?
Nie mówiąc o dalszej obróbce video żeby to wyglądało przyzwoicie.
Nie ma co marnować czasu na takie badziewie którym jest Blender, jest za darmo ale na tym kończą się plusy.
No tak… rozumiem, że autor tematu, będzie wydawał tyle kasy na profesjonalne narzędzia i będzie potrafił wykorzystać ich potencjał. No jasne… tym bardziej, że zadaje tak banalne pytanie.
A może uargumentujesz nam swoją opinię?
Odrazu mówię, że nie korzystam z gotowców i automatów.
Zabawne - wystarczyło poprosić o argumenty i już cisza. Ja ze swojej strony polecam wspomnianego Blendera - w nim zrobisz to wszystko bez problemu. Albo wydawaj pierdyliard złotych na 3DS MAX i Adobe After Effects, czy co tam teraz jest modne…