Witam. Robię szablon mojej strony. Jestem początkujący, i moją stronę chcę umieścić w odpowiednio podzielonych komórkach tabelki. Chcę, żeby ta tabelka wyglądała tak (rysunek zrobiony w GIMPie):
Wiem, że tabelki robi się wpisując w pliku html table, tr i td, nie chcę, by była równo podzielona, a zawsze jest równo podzielona. Więc jak powinienem w pliku html wpisać te znaczniki, by komórki nie były równo? Kiedyś, jakiś rok temu, miałem małą stronę, i coś mi się kojarzy, że wpisywało się obok tego jakieś procenty, ale nie wiem gdzie.
Nie umiem CSS, mam problemy nawet z zagnieżdżeniem go w dokumencie i napisaniem w CSS co jaki ma styl. Nie wiem też jak mogę użyć divów i jak zrobić w divach taki wygląd strony jaki chcę. Dopiero zacząłem się uczyć HTML, kiedyś robiłem stronę ale robiłem ją na szybko w tabelce (wyszło nawet OK) dużą część tego co robiłem zapomniałem. Nie używałem też wtedy divów ale przyznam rację - często się ich używa, na każdej dobrej stronie na jaką wejdę i włączę w przeglądarce “Zbadaj element” to strona jest zbudowana w dużej części z divów.
Jeśli tak, to wytłumaczycie mi jak używać divów i jak mogę zrobić dobry styl w CSS? Z CSS mam zwłaszcza taki problem, że CSS chyba dodaje styl do znaczników, a problem jest jak chcę mieć jeden znacznik w dwóch stylach, przykład - tabelka. Mam dwie tabelki, ale są one oznaczone tym samym - <table>. I jak chcę żeby tabelki były różnych stylów (w jednej niebieski gradient a w drugiej czerwony) to tak zrobić nie mogę. Mogą być tylko tego samego stylu. Pewnie jest jakieś rozwiązanie tego problemu lub po prostu w ogóle nie rozumiem jak arkusze stylów działają. Ale powtarzam - moją prostą stronę robiłem jakiś rok temu na szybko, arkusz stylu ledwo działał, więc doświadczenie w HTML mam marne.
W każdym bądź razie dziękuję za przydatne odpowiedzi