Jak zrobić takie zadanka za pomocą pętli w javie?? Proszę o pomoc!!!
Naiwnie spytam, w którym miejscu utknąłeś i co już masz napisane?
Nawet nie umiem zacząć umiem tylko napisać pętle która wyświetla 19 gwazdek ,a takich wzorków zawansowanych nie umiem a chciałbym umieć w tym problem wiem że to głupio brzmi ale tak to wygląda
Bardziej to wygląda jakbyś kilka godzin temu skumał, że studia to jednak są też jakieś zajęcia i zaliczenia, a nie tylko imprezy ;d
To nie studia tylko trzecia technikum i próby ogarnięcia programowania tworzenie aplikacji dokładnie prze pana:)
To pytanie jest co się działo przez dwa poprzednie lata. Materiał z podstaw programowania niestety w technikum i w pierwszym semestrze studiów jest praktycznie ten sam, z tą różnicą, że w technikum ten program jest rozłożony na dwa lata, a na studiach na 4 miesiące .
Te zadania są bardzo ważne bo uczą znajdowania wzorców w programie, więc danie Ci gotowca byłoby jedynie dla Ciebie krzywdzące. Jeśli nie wiążesz przyszłości z IT to zmień kierunek.
Nie miałem tyle programowania co teraz i skupiałem się na moim oczku w głowie czyli sprzętówce
Sorry, ale jeśli w Twoim technikum nie pokazywano Ci jak zaprojektować i zbudować własny SOC to czego tam się można było uczyć? Serio słaba wymówka, akurat z takich sprzętowych rzeczy w technikum to nie ma się czego uczyć bo to jest proste jak budowa cepa. Jedynie rzeczy takich historycznych trochę, jest ale bez przesady.
OK, podpowiem Ci:
- wczytujesz z klawiatury X
- Tworzysz pętlę z Z, która co “obrót” ma +1 do czasu osiągnięcia X
- W każdym “obrocie” pętli, poza 1, drukujesz liczbę znaczków równą numer obrotu +2
Po napisaniu tego wyjdzie Ci trójkącik jak z zadania 3, a w pierwszym ma być wyśrodkowany, czyli musisz ustalić sobie szerokość rządku X i przed znaczkiem w rządkach <X wydrukować odpowiednia ilość spacji.
ok dziena
To nie są zadania z programowania, tylko z logicznego myślenia. Z programowania jedyne co musisz umieć to wypisywać znaki na konsoli.
Musisz wymyślić jak to rozwiązać, a jest na to pewnie tysiąc sposobów.
Jako przykład dla pierwszego zadania, mamy narysować coś takiego:
Dla ułatwienia wizualizacji spacje zastąpiłem kropkami.
Rozwiązanie nasuwa się samo:
W pętli od 1 do wys: for(int poz = 1; i <= wys; poz++):
Piszemy:
wys-poz spacji
poz*2 - 1 Xów
wys-poz spacji
znak nowej linii
Koniec programu
Mogłem się gdzieś kopnąć, ale chodzi o zasadę. Inne zadania analogicznie
masz i zamiast poz
Racja. Tych spacji po Xach też w zasadzie nie ma po co pisać. Można od razu znak nowej linii.
dzieki za odpowiedz