Jak zrobić teksturę dobrej jakości? Od czego to zależy?

Witam jak zrobić taką teksturę, bo samą teksturę wiem jak zrobić, tylko jakie są czynniki dobrej tekstury tj. Wysoka rozdzielczość pikseli czy coś?

I jakie programy polecacie?

rozmieszczenie pikseli na cal (czyli rozdzielczość) i liczba elementów/kolorów

Teksturę czego?

Czasami zamiast kombinować wystarczy skorzystać z wyszukiwarki obrazków google.

Ja wiem ale chodzi mi to, że np. mam taką teksturę: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http … Aw&dur=396

I chciałbym mieć ją lepszej jakości, np. do jakiejś gry, żeby wyglądało to o wiele lepiej ta trawa w tej grze. Nie jakoś idealnie ale żeby było bardzo dobrze.

Jakość tekstury zależy to od jakości materiału wyjściowego np zdjęcia jakie pstrykniesz aparatem, odpowiedniej obróbki, i zastosowanej rozdzielczości.

Tekstura, którą podlinkowałeś niestety nie nada się do gry. Zainteresuj się tworzeniem tekstur powtarzalnych (bezszwowych). Można je łatwo zrobić na przykład w Gimpie. Jeśli chodzi o tekstury tynków, traw itp to jest do tego plugin do Gimpa. W programie jest też zdaje się dostępny filtr i moduł do rozkładania takich tekstur.

O wykorzystaniu filtra górnoprzepustowego - http://www.asawicki.info/news_1007_bezs … ilter.html

Oprogramowanie, które do tego wykorzystasz właściwie nie ma znaczenia.

http://www.cgtextures.com/

Zarejestruj się.Szukaj Nature>Grass