Jak zrobić teksturę dobrej jakości? Od czego to zależy?


(Diablos5555) #1

Witam jak zrobić taką teksturę, bo samą teksturę wiem jak zrobić, tylko jakie są czynniki dobrej tekstury tj. Wysoka rozdzielczość pikseli czy coś?

I jakie programy polecacie?


(system) #2

rozmieszczenie pikseli na cal (czyli rozdzielczość) i liczba elementów/kolorów


(sadaj72) #3

Teksturę czego?

Czasami zamiast kombinować wystarczy skorzystać z wyszukiwarki obrazków google.


(Diablos5555) #4

Ja wiem ale chodzi mi to, że np. mam taką teksturę: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=396

I chciałbym mieć ją lepszej jakości, np. do jakiejś gry, żeby wyglądało to o wiele lepiej ta trawa w tej grze. Nie jakoś idealnie ale żeby było bardzo dobrze.


(pstrowsky) #5

Jakość tekstury zależy to od jakości materiału wyjściowego np zdjęcia jakie pstrykniesz aparatem, odpowiedniej obróbki, i zastosowanej rozdzielczości.

Tekstura, którą podlinkowałeś niestety nie nada się do gry. Zainteresuj się tworzeniem tekstur powtarzalnych (bezszwowych). Można je łatwo zrobić na przykład w Gimpie. Jeśli chodzi o tekstury tynków, traw itp to jest do tego plugin do Gimpa. W programie jest też zdaje się dostępny filtr i moduł do rozkładania takich tekstur.

O wykorzystaniu filtra górnoprzepustowego - http://www.asawicki.info/news_1007_bezs ... ilter.html

Oprogramowanie, które do tego wykorzystasz właściwie nie ma znaczenia.


(grandpajanek) #6

Zarejestruj się.Szukaj Nature>Grass