Jaka aktualna książka do programowania gier[Wprowadzenie]


(Angelo7) #1

Witam,

Chciałbym prosić o propozycje książki dotyczącej wprowadzenia do programowanie gier w DirectX w języku chyba C++. Zależy mi na aktualności i dobrym wprowadzeniu do wyżej wymienionej tematyki. Zależy mi też, żeby książka była w języku polskim. Niestety z racji różnorodności opinii na temat książek, jak i dynamicznego zmieniania się standardów nie jestem w stanie samemu wybrać pozycji ,,przyjaznej" i aktualnej jednocześnie.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc,

Bourbon_Kid


(Bkcotm) #2

Będzie bardzo trudno znaleźć książkę w języku polskim o programowaniu gier. Środowisko programistów gier jest bardzo anglojęzyczne, więc dobry materiał to tylko w j. angielskim. Co do kwestii aktualności książek. Książka z chwilą wydania już jest przestarzała. Szczególnie dotyczy to pozycji o nowych technologiach, jakimi są gry. Na przykład do tej pory nie ma porządnego opracowania o WebGL w jakimkolwiek języku.

Pozostaje ci przeglądanie tutoriali, z czasem jakieś blogi technologiczne no i czysta dokumentacja od producenta.

Ze swojego doświadczenia wiem, że po opanowaniu podstaw języka i stworzeniu kilkunastu programów użytkowych, zacząłem robić proste gry, tak po prostu, bez czytania tutoriali. Później w razie problemów przekopywałem net. W taki sposób dojdzie się do jakiegoś poziomu bez pomocy książek.


(Angelo7) #3

Dzięki za odpowiedź. Jednakże tak jak napisałem w pierwszym poscie, zależy mi głównie na dobrym wprowadzeniu do DirectX. Czy na prawdę nie ma żadnej ksiązki pozwalającej na zapoznanie się z tym zagadnieniem?


(somekind) #4

Szukałeś może na stronie wydawnictwa Helion?


(Marcin86s) #5

http://www.ubucentrum.net/2010/01/dlacz ... l-nie.html

Naucz się najpierw C/C++, a później zabieraj się za DirectX/OpenGL


(Angelo7) #6

Stary Ty jesteś wyjątkowo upierdliwym zadufanym w sobie gościem. Najpierw mnie od gnojków wyzywasz, a teraz zaczynasz mówić, że wiesz lepiej co powinienem robić. Nie prosiłem, abyś radził mi czego mam się uczyć. Tak się składa, że programować w c++ co nieco umiem i rady tego typu są kompletnie zbędne. Szukałem książki, która wprowadzi mnie w świat programowania gier i tylko tyle.

Na szczęście polecono mi już książkę, co prawda wiekową ale ponoć dość dobrze wprowadza w tą zagadnienie. Jak sprawdzę to podzielę się spostrzeżeniami.