Jaka dodatkowa pamięć RAM do Gigabyte GA-EP43-S3L?

Witam, na wstępie zaznaczę, że nie znam się, więc proszę pisać w sposób łopatologiczny :slight_smile:

Mój komputer to składak z 2008r, wnętrzności ma już w prawdzie przestarzałe, system nadal Windows XP w dodatku wersja 32 bit, ale jeszcze dyszy. Z chęcią wymieniłabym wszystko na nowiusieńki komputer gejmingowy, ale nie wszystkich na to stać, mnie również, więc ratuję się jak mogę :stuck_out_tongue: Także proszę o wyrozumiałość i liczę na waszą kreatywność.

Potrzebne mi jakieś 8 GB RAM, żeby TS4 z dodatkami działało, hehe, tylko tyle.

Nie bardzo wiem, jakie dane powinnam podać, najfajniej jakbym nie musiała zaglądać do wnętrza PC, uff. Wygrzebałam to:

Płyta główna: Gigabyte GA-EP43-S3L (http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-ep43-s3l_10/#sp)
Procesor: Dual Core Intel Core 2 Duo E7200, 2533MHz
producent BIOS’u: Award Software Int. Inc.
numer wersji BIOS’u: F7
system: Windows XP Professional Wersja 2002, Service Pack 3
aktualnie RAM: 3,00 GB RAM
DIMM1: Nanya M2Y2G64TU8HD5B-AC [2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-12 @ 266 MHz) (3-3-3-9 @ 200 MHz)]
DIMM4: Samsung M3 78T2953EZ3-CE6 [1GB DDR2]
Typ BIOS’u: Award Modular (08/15/08)

Wnętrzności dodatkowo sprawdzałam programem AIDA.
Ślicznie proszę o pomoc!

32 bitowy system nie wykorzysta więcej niż około 3,5GB RAM. Jeśli chcesz zainstalować 8 GB, musisz zmienić system na 64 bitowy.

:o jak to zrobić najmniejszym kosztem?

XP 32 bit widzi najwyżej 3,25 GB pamięci. Teoretycznie istnieje jakieś PAE i można dać więcej, ale otrzymuje się niską stabilność i często gorszą wydajność.
Nie warto tu inwestować, no chyba, że bardzo zależy Ci na tych 0,25 GB.

wg tej strony https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305 będzie działać

Rozumiem, że w takim razie muszę zainwestować w nowy system (bezpiecznie jest kupić przez allegro? jakiego typu? win 10 pro OEM? czy to niezbyt bezpieczne?), a dopiero wtedy kombinować z RAM?