Jaka karta graficzna do 500zł?


(Skiff) #1

Na wstępie, mam kompa: Penium 4 2,4 GHz (Northwood - czy jakoś w ten klimat, nie pamiętam), RAM 512 kingstona, dysk nieważny, płyta ASUSa P4S-533E (AGP 4x)

Mam zamiar kupić tanią kartę graficzną do 500zł dla tego komputera. Nie mam pojęcia kompletnie jak to teraz jest z kartami, więc pytam was co będzie najlepsze.

Oczywiście odpadają buble typu MX-y i inne wynalazki. Karta musi mieć obsługę DX9 (ale która nowa teraz nie ma :slight_smile: ). Nie wiem czy brać karty nVidia czy ATI. Na kartach ATI to już się w ogóle nie znam. No i najlepiej by było dostać cudeńko tylko z radiatorem, żeby oszczędzać uszy :smiley:

Z góry dzięki za pomoc!

P.S.: Rady typu wyrzuć więcej kasy i zmień kompa możecie sobie darować. Potrzebuję tylko lepszej karty graficznej bo teraz to nawet Heroes of Might and Magic V się nie włączy.


(Kamil Kluz) #2

Ja mam ATI Radeon 9550 series ma 128mb, jestem z niej bardzo zadowolony chodzi super na szystkich gierkach (oczywiscie na tych, w ktore gralem :smiley: )POLECAM!

P.S.

Stoi teraz ok 300-400zl


(Emilmlo) #3

Ja polecam karte graficzną ATI Radeon X700

Stoi teraz ok 189-309 zł


(Grzesiek1) #4

Ja raczej bym kupił R9600 jest cena koło tej a R9600 mb128 bit128 pracuje lepiej niż R9500 mb256 bit128.

wiem to napewno sam sprawdzałem na swoim kompie obydwie

Złączono Posta : 05.05.2006 (Pią) 13:50

ale to tez w sumie zależy do czego ci ona.

Chcesz grać w gry coś jak most wanted na średnich detalach ??

R9600 raczej to pociągnie


(Jado2) #5

Za te pieniądze możesz dostać kartę nazwijmy to ze "średniej półki". Tania jest IMO wtedy, gdy kosztuje 200 i mniej.

GeForce 6600 GT - tylko wybrać producenta i model

ATI - w zasadzie jest poza Twoim zasięgiem, jeżeli porównywać z 6600gt, musiałbyś miec X800 (ewentualnie X700, może być pro ok. 400zł) a z tego co widzę kosztują więcej niż 500. Więc odpadają. 9550 nawet jeśli się "kręci", to z tą kasą nie ładowałbym się w to.

TU masz zestawienie kart. Jakie directy obsługują, ile mają potoków, jaka jest przepustowość pamięci czy jakiego rodzaju one są. Może po lekturze tego będzie łatwiej podjąc decyzję.


(Sam Fisher) #6

ciekawe po co mu taka karta graficzna skoro ma agp x4 :?

w zupełności starczy x700 chociaż i tak nie wykorzystasz jej możliwości na tej płycie głównej bo masz złącze agpx4

http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=18845


(Skiff) #7

W sumie też myślałem o 6600GT, np. tą http://www.znak.pl/index.php?cid=143&sc ... g128DVIBOX

szkoda, że (przynajmniej w tym sklepie) nie ma modeli z pasywnym chłodzeniem pod AGP, ale chyba powinny być w ogóle dostępne?

Znalazłem taki pod PCI-E http://www.znak.pl/index.php?cid=143&sc ... 28DVI+SP+B


(Wigrus1) #8

haha no wykazałeś się mądrością :x

różnica w wydajności będzie b. niewielka 1-2 % w stosunku do agp8


(Skiff) #9

Na stronie Gigabyte piszą, że jest wersja z pasywnym chłodzeniem dla 6600GT, tylko się zastanawiam ile będzie za to więcej?

A propos AGP 4x to jak kolega wyżej napisał. Praktycznie żadna karta graficzna nie wykorzystała możliwości AGP 8x, ponieważ częstokroć ilość pamięci na karcie jest wystarczająca i nie potrzeba używać RAMu kompa poprzez AGP.


(Sam Fisher) #10

w moim przypadku gdy kiedyś miałem agpx4 to różnicę miałem baardzo widoczną :evil: teraz mam agpx8 i grafa o wiele lepiej wygląda jak kiedyś

wigrus zatrzymaj sobie te komentarze dla siebie :evil: :evil: bo wiem jak u mnie było :twisted:


(Wigrus1) #11

:shock:

Skiff

zdecydowanie jeżeli znajdziesz taką kartę to ją kup:

i patrz na szynę pamięci(musi być 1,6ns) :wink:


(Skiff) #12

Poszukałem trochę informacji o Galaxy GeForce 6600 GE i to jest zwykły 6600 tylko podkręcony. W takim razie jak odnosi się on wydajnościowo i cenowo w stosunku do 6600GT?


(McDracullo) #13

To chyba stery miałeś złę, albo ramu mało.. Jest wiele innych czeynnoków któe na to wpływają, ale pomiedzy AGPx4 i x8 nie widać różnicy.

Grafika wygląda o wiele lepiej wedgług Ciebie? TO może daltego że usatwiłeś wyższe detale itp. bo taka różnica to ciężka do określenia.


(Sam Fisher) #14

może tak może nie ... byłem wtedy młody i mogłem nie wiedzieć :?

nie, ale zwiększyła mi się ilość klatek we wszytskich grach


(Bażant) #15

GeForce 6600 GT Gigabyte GV-N66T128D 128 MB TV-out / DVI BOX (128-bit)

Ma bardzo dobre parametry, jeżeli Ci odpowiada to bierz, na większości gier pograsz z max'ymalnymi, bądź średnimi detalami :wink:


(Wigrus1) #16

zegarami dorównuje GT :wink: bo f-cje mają te same


(Jado2) #17

No i co z tego, że ma AGPx4 ?. Sam to dostrzegasz, że na tej płycie nie wyciągnie tyle. Ale jeżeli zaplanował sobie stopniową wymianę podzespołów to być może i wymieni płytę na taką z x8. I co wtedy z kartą x4 ?.


(Sam Fisher) #18

nic o tym autor tematu nie wspomniał :?

jakby już miał kiedyś wymieniać gruntownie kompa to lepiej kupic juz płytę główną ze złączem pci-e x16 i co wtedy powiesz ? :twisted:

bo właściwie kto teraz kupuje agp, większość ludzi kupuje już na pci-e karty :?


(Jado2) #19

Ale ja tak. Poza tym nie jest "ślepakiem". Jeśli widzi u siebie x4, to pewnie i zauważy, że proponują mu x8.

Rady typu wyrzuć więcej kasy i zmień kompa możecie sobie darować

Jeżeli nawet jest to nadinterpretacja, to nie zmienia to faktu, że przekomarzaniem się wzajemnym w niczym mu nie pomożemy. Więc lepiej z tym skończyć.

Trudno się nie zgodzić, że taki wybór (pci-e) nie jest przyszłościowy. Ceny płyt z pci-e nie są jakieś astronomiczne. Lecz jeżeli to prawda, że agp ma odejść w niepamięć, to pewnie ceny tych płyt pójdą w dół ( a może już się to dzieje). I co wtedy powiesz :twisted: . Na gruntowną wymianę trzeba mieć sporo kasy. A tej, jak pewnie wiesz, zawsze brakuje :stuck_out_tongue: .

Ja się przesiadłem z agp x4 odrazu na pci-e x16 :lol: .


(Skiff) #20

Nie ma się o co kłócić dla mnie nie ma różnicy czy to jest 4x czy 8x i temat z tym związany uważam za zamknięty.

Namyśliłem się na 6600GT tylko chciałbym dostać Gigabyte'a. Z tym, że jak mój kuzyn mówił (ma sklep z kompami) to praktycznie ciężko dorwać to u jakiegokolwiek dostawcy. Widziałem w sklepach internetowych, ale tamta cena w stosunku do tego co mi kuzyn proponował (nie ma zbytnio dużych zniżek, dostaję góra 20 taniej) była o 100 zł wyższa. Znacie może jakiś dobry sklep z tym sprzętem? Najlepiej, żeby była to wersja wyłącznie z radiatorem (no, zależy od tego ile więcej ona kosztuje).