Na tej karcie (8800GT) ogólnie chodzi płynnie na 1280x1024. Jednak gdy zwiększy się ilość detali np. dym, deszcz to już niedomaga co zaczyna przeszkadzać.
GT440 jest akurat bezsensowym wyborem ponieważ sporo wydajniejszy R5670 jest przy okazji tańszy To tak na marginesie, bo i tak obie będą słabsze od 8800GT.
Z nowych kart (do 400zł) możesz brać R5750 < GTS450 < R5770. Z używanych R4870 będzie dobrym wyborem, trochę ponad 300zł będzie trzeba dać.
nie warto pod ten zestaw kupować cokolwiek wydajniejszego ponieważ i tak zostanie ona ograniczona przez procesor który posiadasz poprostu jej nie wykożystasz a ge force 8800 który kiedys był rewelacją do dzis da sobie radę z wieloma grami oczywiscie nie na wysokich ustawieniach
Włączyłem COD Black Ops i poprzyglądałem się procesom i tak np.
gra bierze ok 1Gb RAMu. Z uwagi na to, że mam 2Gb RAMu na płycie z innymi procesami systemu zabiera ok. 1,5-1,7 GB RAMu. System jak kojarzę przy zajętym w okolicach 75% RAMu zaczyna zrzucać dane już do pliku stronicowania, co zresztą słychać, bo dysk całkiem mocno mieli. Dodam, że SWAP mam przeniesiony na inną partycję na drugim fizycznym dysku.
Czy te objawy są charakterystyczne dla braku RAMU na karcie graficznej czy na płycie głównej. Może jednak mój problem nie siedzi w samej karcie graficznej ale w małej ilości RAMu na płycie. Może jednak dokupując 1Gb RAMu problem się skończy?
Jeśli gra “przycina”, zwłaszcza na początku, to może być mała ilość RAM’u. A jeśli mało FPS, to wina karty graficznej lub/i procesora (który się aż prosi o podkręcenie).
Zwróć uwagę również, że Black Ops zyskał też trochę na wydajności po patch’ach jakie wyszły od czasu premiery. Jeśli nie masz ich, to zainstaluj.
Rozdzielczość 1280x1024 choć zmniejszyłem już antyaliasing, wyłączyłem cienie i jeszcze coś.
FPSów wg mnie nie brakuje, zacina się przy dynamicznych scenach (w COD takie sceny są co 5 sekund) - chodzi mi o dynamiczne sceny z wybuchami, dymem i deszczem - tutaj się tnie i przy w czytywaniu plansz (bo tu też są animacje).
Z ciekawości wyłączyłem plik stronicowania, pomyślałem że wymuszę aby gra przerzucała do końcówki RAMu co co normalnie przerzucała do SWAPa, ale włączyłem grę i zwiesiła się po wczytaniu planszy. Wydaje mi się, że gra po prostu nie znosi braku SWAPa i nie potrafi pracować bez niego, bez znaczenia ile RAMu by było na płycie (gdzieś czytałem, że niektóre aplikacje po prostu wymagają dostępu do pliku stronicowania - bo tak).
Z tego co piszesz to może rzeczywiście brakuje mu RAMu a karta jest OK. Tylko co teraz dokupić 1Gb? bo 2Gb (ew. 2x1Gb) system i tak nie obsłuży.
Do 1280x1024 ta karta jest wystarczająca. Powinno chodzić na maksymalnych detalach płynnie, ewentualnie tekstury można o jeden stopień obniżyć, bo być może się nie mieszczą na 512MB.
Na pewno dołożyłbym RAM’u. Dodatkowe 1GB by wystarczyło, a 2GB by nie zaszkodziło. System 32-bit zobaczy maksymalnie 3,25GB, ale za to sam system mniej potrzebuje niż 64-bitowy.
Ja mam 4GB na 32-bitach i wystarcza mi aż nadto jeżeli chodzi o gry.
Po drugie procesor na pewno ogranicza płynność. Z pewnością bez problemu się podkręci na - powiedzmy - 3,33GHz. Ktoś bardziej doświadczony może by i pod 4GHz podszedł.
Nie muszą być takie same. Muszą być natomiast DDR2.
Wydajność RAM’u ma drugorzędne znaczenie. 800MHz CL5 będą wystarczające. Te co masz mają 900MHz CL5 (bez podkręcania procesora pewnie i tak chodzą na 800MHz).