Karta ma być z naciskiem na gry pod względem wydajnościowym i przyszłościowym. Wiem że obecnie nie wykorzystam 4gb karty w grach ale patrząc na obecne wymagania myśle że za pare lat te 4gb ramu się przydadzą. A z drugiej strony boje się jednak że 2gb mi nie wystarczy.
To zależy czy chcesz przyoszczędzić te 200 zł. Wersja 4GB jest niby troszkę mocniej taktowana ale takie różnice to kosmetyka. Jeśli istnieją gry, które potrafią zapełnić więcej jak 2 GB na karcie, a Ty masz dość gotówki to bierz tę droższą wersję.
Zależy na jakiej rozdzielczości będziesz grał: jeśli nic powyżej 1920x1080 (1200) to 2GB spokojnie wystarczą. Więcej pamięci przydaje sie w A) bardzo wysokich rozdzielczościach (>=1440p); B) wysokich wartościach antyaliasingu.
Patrzyłem na zestawienie części, to zasilacz jest za słaby do tej karty graficznej. Weź mocniejszy zasilacz. Poza tym, nie ma sensu kupować karty graficznej,
która ma 4 GB pamięci. Patrzenie , przyszłościowe ", że 4 GB udźwignie gry, które będą wydawane, to nic bardziej mylnego. Nie liczy się pamięć na karcie,
a to, ile ma bitów, jakie shadery obsługuje, i wiele innych rzeczy.
Poza tym zależy jeszcze, jakie gry będą instalowane u Ciebie, co będzie grane codziennie. Dzisiejsze gry są tak robione,
aby uruchamiały się na nowych pecetach, jak i na tych składanych parę lat temu. Obecnie tzw. silniki w grach, niezależnie jakich są oparte na C++, bo są najłatwiejsze dla programistów.
Większość gier ma silniki takie, jak: Unreal Engine 2.5 ( Alan Wake ), ( Splinter Cell Conviction ), ( Ghost Recon Future Soldier ). Call of Duty Ghost jest oparte na tym samym silniku,
co MW3, MW2. Osobiście grałem w MW2, MW3, Ghosts. Ghosts ma tylko inne lokalizacje, nic graficznie się nie zmienia, i dużo się nie zmieni jeszcze przez parę lat.