Jaką kartę sieciową powinienem kupić do światłowodu 900mb/s

Witam. Na początku chciałbym zaznaczyć, że się nie znam.
Chciałbym się poradzić kogoś kto się na tym ZNA.
Nie szukam opinii pseudo znawców, którym wydaje się coś wydaje.
Sam jestem zielony i nie lubię się babrać w komputerowych sprawach, ale do rzeczy:
Podłączyłem światłowód 900Mb/s wraz z routerem DASANH660GM , który umożliwia osiąganie prędkości ok 1Gb/s
Wiem, że mój laptop jest już “dziadkiem” i ma kartę sieciową pozwalająca do 100Mb/s.
Testy wykazały, że na kablu jest to między 60 a prawie 80 mb/s
Pytanie moje brzmi: rozumiem, że w takim razie by mieć szybszy internet na kablu w granicach obiecanych 800-900 mb/s musiałbym kupić zewnętrzną kartę sieciową do laptopa a jeśli tak to JAKĄ?
Nigdzie nie mogę znaleźć na internecie testów takich kart sieciowych pozwalających osiągać np do 1200 MB/s czy do 900 mb /s
Widziałem mnóstwo takich, których producenci umożliwiają max do 300mb/s
Czy jest ktoś ogarnięty by mi pomóc z wyborem? Są jakieś sprawdzone karty sieciowe? Tylko tutaj wchodzi w grę karta sieciowa podpinana bezpośrednio z routera kablem a nie bezprzewodowa karta sieciowa bo wtedy sygnał będzie słabszy a nie o to mi chodzi. Poza tym czy są takie karty sieciowe, które są jednocześnie na kabel i są bezprzewodowe czy nie?

Musiałbyś kupić na przykład takie coś:

Podłączasz pod USB (oczywiście laptop musi posiadać port USB 3.0) a wtyczkę z routera do karty zewnętrznej i trzymasz kciuki, że zadziała. Jednak najlepsza będzie inwestycja w nowego laptopa.

No właśnie myślę o nowym laptopie i chyba tak będzie najlepiej, ale wtedy co wystarczy, że laptop będzie miał wbudowaną kartę sieciową pozwalającą osiągać 1Gb i odczuwalny internet (oczywiście przy założeniu, że dostawca mówi prawdę i faktycznie osiągi są na pułapie 800-900 Mb/s) to wtedy powinno być ok przy nowym laptopie?