Jaką komendą zaktualizować jądro?

jak w temacie bo mam 2.6.32-22-generic a jest juz 34… Czy jest na to komeda? System ubuntu 10.04

Wersja 34 będzie dopiero w 10.10, w ubuntu nie ma często auktalizacji jądra, możesz jedynie poszukać na launchpad jakiegoś nieoficjalnego repo z nowszym jądrem. Oczywiście można też zbudować jądro z źródeł, ale do tego trzeba mieć już trochę większą wiedzę i trochę czasu (zależnie od sprzętu nawet do kilku godzin).

a wersja 10.10 jest testowa, niestabilna czy jaka? Dużo w niej bugów? Czy jak jestem zielony w linuxach to lepiej zostać przy 10.04? Bo chcę zaktualizować kernela, bo cos mi stery od karty wifi cienko działają…

10.10 nie jest nawet jeszcze w fazie beta :). Jedyny sposób to launchpad (poszukał bym ci ale z Opery Mini jest to wybitnie nie wygodne, zajrze jak będę w domu). Jak masz kartę wi-fi i jakie problemy? Na Win ich nie ma?

Nie mam windowsa. Karta wusb54gc. Aktualnie mam sterownik rt73usb, przed reinstalacją systemu też taki miałem.

Od biedy można by było skorzystać z repozytoriów dla Debiana ale nawet 2.6.33 jest jeszcze w experimental z tego co widzę to 2.6.34 tym bardziej. Nie pozostaje Ci chyba nic innego jak własnoręczna kompilacja. Przede wszystkim zastanów się czy warto aktualizować jądro, jeśli nie masz szczególnego powodu. Jeśli po prostu chcesz gonić za numerkami to daj sobie lepiej spokój z aktulizacją jądra, obecna wersja i tak będzie łatana, jeśli będą wykryte jakieś luki.

Bez przesady, chyba że masz na myśli jakiś na prawdę wiekowy komputer, kompilacja jajka na przykład na moim Celeronie M440, który do mocnych nie należy zajmuje koło 20 minut. Jajko we FreeBSD kompilowało mi się w podobnym czasie. Prędzej sama konfiguracja jądra może zająć trochę czasu, szczególnie jeśli robi się to pierwszy raz w życiu. Poza tym jajko można skompilować skrośnie na mocniejszym sprzęcie :slight_smile:

Jeśli się zdecydujesz to może przydać Ci się ten poradnik http://jarekm3.ovh.org/ :slight_smile:

Pozdrawiam!