Jaka książka o podstawach OpenGL?

Znam dobrze C++. Chciałbym nauczyć się OpenGL’a, żeby pisać proste gry na Windows’a. Myślałem o książce OpenGL. Programowanie gier.

Tylko czy ta książka jest zgodna ze standardami ISO itd. Jeśli nie to jaką polską pozycję, byście polecili.

O rany, teraz nawet na książki są standardy ISO !?

Chodziło mi o standardy ISO C++ i czy przedstawiane tam kody są aktualne. Czy będą działały?

Jeżeli jest tak jak piszesz: - “Znam dobrze C++”, to nie będzie żadnego problemu z dopasowaniem kodów, no chyba że: - “Znam dobrze C++” oznacza tak naprawdę - “Potrafię skompilować gotowy kod o ile nie będzie problemów przy kompilacji”.

No dobrze uda mi się to skompilować, ale czy dużo zmienił się OpenGL.

Na ile wiem OpenGL jest kompatybilny wstecz.

Ja wiem, że OpenGL jest kompatybilny wstecz(wyczytałem w internecie). Tylko czy pokazywane w tej książce techniki nie są przestarzałe. Autor uczy również trochę DirectX i WinAPI, których wogóle nie znam.

Skoro oczekujesz aby książka uczyła cie tylko tych rzeczy które znasz, to jaki wtedy sens kupować taką książkę?

Owszem pojawiło się kilka nowszych funkcji, które ułatwiają niektóre rzeczy, ale zanim te nowe rzeczy pojawią się w książkach to będą już istnieć kolejne nowe funkcji. Generalnie to nigdy niema aktualnych książek na temat dynamicznie rozwijających się dziedzin. Więc uczysz się podstaw na byle czym a później dokształcasz się z aktualnej dokumentacji.