Jaka pamięć RAM do tej płyty?


(Marcinpolanow) #1

Właściwości płyty głównej:

ID płyty głównej 07/12/2004-Springdale-PE-6A79APAQC-00

Nazwa płyty głównej Epox EP-4PDA6(I)

Właściwości magistrali FSB:

Typ magistrali Intel NetBurst

Szerokość magistrali 64-bitowy(a)

Rzeczywista częstotliwość taktowania 133 MHz (QDR)

Efektywna częstotliwość taktowania 533 MHz

Przepustowość 4267 MB/sek

Właściwości magistrali pamięci:

Typ magistrali Dual DDR SDRAM

Szerokość magistrali 128-bitowy(a)

Rzeczywista częstotliwość taktowania 167 MHz (DDR)

Efektywna częstotliwość taktowania 333 MHz

Przepustowość 5333 MB/sek

Właściwości magistrali mikroukładu płyty głównej:

Typ magistrali Intel Hub Interface

Szerokość magistrali 8-bitowy(a)

Rzeczywista częstotliwość taktowania 67 MHz (QDR)

Efektywna częstotliwość taktowania 267 MHz

Przepustowość 267 MB/sek

Informacje fizyczne płyty głównej:

Liczba gniazd procesora 1 Socket 478

Liczba gniazd rozszerzeń 5 PCI, 1 AGP

Liczba gniazd pamięci 2 DDR DIMM

Urządzenia zintegrowane z płytą główną Audio

Współczynnik postaci ATX

Rozmiar płyty głównej 240 mm x 300 mm

Mikroukład płyty głównej i865PE

Producent płyty głównej:

Nazwa firmy EPoX Europe B.V.

Informacje o produkcie http://www.epox.nl/products/?product_cat_id=1

Uaktualnienie BIOS'u http://www.epox.nl/downloads/bios/?product_cat_id=1

Tak jak w temacie, jaka bedzie optymalna pamęć RAM do tej płyty głównej? Proszę o podanie linka z allegro lub cos w tym stylu. Interesuje mnie minimalnie 1GB. Z góry dzięki :smiley:


(Kamil Mielewczyk) #2

http://www.allegro.pl/item278748591_kingston_ddr_1024_333_mhz_cl_2_5_sklep_fv_pc2700.html

Gdybyś miał DDR2 za taką pamięć dałbyś mniej niż 100zł, a tak niestety troche wiecej trzeba dać :wink:


(Marcinpolanow) #3

Kiepsko :confused: myślałem ze trochę tańszy, mój komputer już ma 2 lata i kosztował wtedy ok. 1500 zł a teraz to on się na złom nadaje :wink: Może coś tańszego? Tylko nadal 1024+


(kozunio12) #4

http://www.allegro.pl/item283249291_goo ... _fvat.html

lepiej wziąc coś markowego niż potem pluc sobie w brodę że coś nie chodzi!!


(Marcinpolanow) #5

W przyszłym roku też na zimę zaierzam zmienić komputer. Czy do tego czsasu 1gb mi wystarczy? Czy jak dodam ten 1gb do mich 512mb to bede mial 1,5 gb czy nie będą się czytały?


(Kamil Mielewczyk) #6

Kingston albo Goodram wybieraj :wink: Ja bym na twoim miejscu zbierał na nowego kompa, bo czy jak masz DDR czy to sie opłaca rozbudowywać? Już są DDR3...zostaniesz w tyle za rok czy tam za dwa i to bardzo :wink: A tak do twojej ostatniej wypowiedzi to będą sie czytały, ale najlepiej wziąść tej samej firmy i ta sama częśtotliwość to bedzie super :wink:


(Marcinpolanow) #7

Czy za 2000 zł dostane komputer z Quadem? Jeśli nie to ile musze wydać na kompa z Quadem i grafiką 8800? Jestem średnio obeznany w tych sprawach więc pytam :wink:


(Kamil Mielewczyk) #8

Oczywiście , że nie...sam Quad kosztuje ok.1500zł a 8800 ok.100zł do tego wszystki einne podzespoły :wink: Poszperaj na foryum ,a znajdziesz coś dla siebie za 2000zł


(Marcinpolanow) #9

Quada mozna dostac od 869zl

http://www.allegro.pl/item282943519_int ... w_box.html

Tylko co z grafiką? Zobacze co bedzie na min. 3 miechy, potem pomyśle... Teraz chyba zrezygnuje z zakupu ramu. Dzięki za rady temat do zamknięcia.


(Kamil Mielewczyk) #10

Zależy jakiego quada...nie kupuj jakiegoś słabego...nie opyla się...a w lutym częsci będą tańsze więc poczekaj...no i pamietaj że najważniniejszy zasilacz i chłodzenie i wtedy możesz myśleć o każdym sprzecie :wink:


(Marcinpolanow) #11

Mam nadzieję, że do maja uzbieram "furmankę" kasy i kupie sobie wypas komputer... A teraz koniec tematu.