Jaka pamięć RAM i karta graficzna?


(Bochenmichal1) #1

Witam, przez ostatnie problemy z fpsami w grach postanowilem rozejrzeć się za "drobnym ulepszeniem" do komputera. Planuje zakup karty graficznej i pamięci RAM. Moj komputer ma tylko dwa miejsca na kości ram stad pytanie - czy opłaca się wkładać 2x 4GB? Wygooglowałem troche informacji i część osób twierdziła ze nie jest to najlepsze rozwiazanie tylko nie pisali dlaczego. Jeżeli się opłaca, to czy kupić 1333MHZ czy 1600?

Drugie pytanie - Jaka kupić karte graficzna? Ma być to karta przeznaczona do gier i na sama karte planuje przeznaczyć do 900zł

Dodam, że nigdy nie kombinowałem z podkręcaniem processora itp. Ale jeżeli będzie to niezbędne przy nowym sprzęcie to chętnie spróbuje.

Moj obecny sprzęt:

Płyta głowna: MSI MS-7680

Procesor: Intel® Core i7-2600 CPU @ 3.40GHz, 3392 MHz

RAM: 2x 2gb

Karta Graficzna: Sapphire Radeon 5850HD

System: Windows 7 (x64)


(bison616) #2

po 1 zmien płyte główną 2 sloty na pamiec i 1 PCie to jakas pomyłka - wymiana około 400 zł

teraz juz możesz dorzucić 2x2gb ramu jeszcze

a co do grafiki to sie wstrzymaj, twoja obecna jest wydajna i wydawanie obecnie 900zł na kolejną mija sie z celem a za jakiś czas dokupisz identyczna HD 5850 i podłączysz w crossfire

To chyba najrozsądniejsze wyjscie


(Veers) #3

Zmiana pamięci - jak najbardziej (szczególnie że masz system 64 bitowy). Przy obecnej różnicy w cenie - lepiej kupić 1600 - doświadczenie podpowiada że komputer pracuje stabilniej przy uruchomionym Turbo.

Co do karty graficznej - to moim zdaniem nic co mógłbyś na dzień dzisiejszy w cenie 900 zł kupić nie będzie w stanie godnie zastąpić karty którą posiadasz (oczywiście zakładam - że twoja karta jest sprawna). Moim zdaniem - różnica w wydajności pomiędzy 5850 a dajmy na to 6950, będzie na granicy możliwości obserwacyjnych. Lepiej byłoby dołożyć jeszcze gotówki i zakupić 7870 ...

Pozostaje jeszcze kwestia zasilacza.


(Bochenmichal1) #4

Czyli lepiej wymienic płyte głowną i dołożyć kosci tak zeby bylo 4x2gb tak? A mozecie polecic jakas plyte głowną? Prawdopodobnie poczekam troche i skusze sie na wyzej wymienionego Radeona wiec chcialbym cos porządnego na dłużej.

PS czy przy włożeniu tej karty graficznej bedzie sie opłacało kupić nowe chłodzenie i podkręcić procesor?


(sla17) #5

Witaj,

z tego co podałeś wynika, że masz wersję bez literki K na końcu (i7-2600, a nie 2600K) - sprawdź dokładnie, czy ją zjadłeś, czy po prostu jest to wersja bez K - jeżeli jej nie ma, to procesora nie podkręcisz. MSI ma dziwne numery numeracji, po wpisaniu tego, co podałeś wyskoczyły mi chyba z dwie czy trzy płyty różne - najlepiej odpal CPU-Z i pokaż screen z zakładki Mainboard (jak chcesz, to CPU tez może być, to się zobaczy). W przypadku Sandy Bridge nie ma większej różnicy taktowanie pamięci, ale jako, że kości są w takiej samej cenie - lepiej wybrać 1600MHz, gdyż łatwiej je będzie można puścić na handel :wink:

Twoja karta graficzna jest nadal dobra, jak pisano wyżej - dlatego nie opłaca się z tym budżetem rzucać na nową (chyba, że druga HD5850 i CF, ale to przynosi problemy w niektórych grach) - więc lepiej dozbierać i kupić coś z serii HD7xxx - mam na myśli trzy najwyższe obecnie modele - HD7870, HD7950 i HD7970.

BTW: pochwal się, jaki obecnie masz zasilacz.


(Bochenmichal1) #6

Sprawdzałem dokładnie, nie ma tam żadnego "k"

cpuzn.jpg

procw.jpg

Problem w tym, że akurat przy mojej grze są straszne problemy z fpsem i nie tylko ja je mam z tą karta graficzną dlatego chcialem wymienić. Mowa tutaj o lag spikach, spadkach fpsu pomiedzy 60 a 5 (synchronizacja pionowa włączona) przy dużym przeciążeniu, poprostu nie da sie w ten sposób grać a do tego ostatnio miałem problemy przy włączeniu komputera - nie wysyłał w ogóle sygnalu do monitorów, musialem kilkukrotnie go resetować itp.

[qutote]BTW: pochwal się, jaki obecnie masz zasilacz.


(sla17) #7

Z tego co widzę, wersja do kręcenia się zgłasza tak :

1290339975783272831.png

Więc tego procesora nie podkręcisz, a co za tym idzie - nie ma potrzeby wymiany płyty głównej (no chyba, ze Ci nie odpowiada ilość złączy).

Co do tych problemów - to może to nie wina karty graficznej, a np. systemu, sterowników? Nie skreślałbym karty, bo jest to naprawdę wydajny układ graficzny. Nie wiem, może twoja wersja sterownika akurat powoduje problemy, spróbuj starszych/nowszych :wink:


(Bochenmichal1) #8

aktualizuje sterowniki jak tylko sa dostepne nowe, zawsze wyglada to tak samo probowalem juz reinstalowac itp nic nie pomaga. Do tego raczej nie jest to wina systemu bo ta sama karte graficzna mialem w starym komputerze (roznil sie tylko plyta glowna i procesorem) i nie odczulem zadnej roznicy miedzy tymi dwoma. Chyba jednak czas na zakup nowego sprzetu..

Ta sama gra i tak samo wyglada to u mnie tylko duzo czesciej :wink:


(sla17) #9

Dziwne, w innych grach też to występuje? Może to wina nie wiem, HDD albo łącza?


(Bochenmichal1) #10

Na dwóch różnych łączach wyglada tak samo. HDD w sumie nie wiem bo nie kupowalem jakiegos specjalnego być może, że tak.

-- Dodane 03.04.2012 (Wt) 23:28 --

Bump

Postanowilem jednak zlozyc nowego kompa prawie całego, potrzebuje dobrą płyte głowna, chłodzenie, RAM, Zasilacz (jezeli moj nie wystarczy)

czesci ktore chciałbym wstawic

Procesor - Intel i7 3.4ghz 2600k http://www.komputronik.pl/product/13745 ... z_BOX.html

Karta Graficzna - Radeon 7970 http://www.komputronik.pl/product/14670 ... CI_E_.html

Kosci ram 4x4gb - ?

Płyta głowna - ?

Sprzet ma być na dłuższy okres czasu wiec wole wydać troche wiecej kasy.