Jaka pamięć RAM?!

Siemanko.

Ostatnią jednostke centralną kupiłem w 2004 roku. Mój sprzęt:

Płyta główna: ASUS P4P800SE SE, INTEL 848p

Procesor: Intel Pentium 4 2.8GHz, s 478

Pamięc ram: ELIXIR 512 MB DDRAM PC400 FSB

i na pamięci ram staniemy.

Nie mam dużych wymagań, jednak z biegiem czasu coraz więcej programów (w tym Windows nowszy od XP) wymaga 1GB ramu i w tym kierunku zmierzam, chcialbym przyspieszyć kompa. I tu pojawia się pewien mankament. Nie znam się zbytnio na pamięci Ram. Powinienem kupić drugie 512 MB identycznej pamięci, czy wystarczy jakakolwiek byle DDRAm? A może w ogóle nie ma sensu inwestowaćw jak by nie było stary typ pamięci i zakupić nowy inny? Jeśli tak to jaki?

Byłbym wdzięczny za linki. Bardzo proszę o radę. Z góry dzięki!

Wystarczy dowolny rodzaj DDR400 - ale uważaj na uszkodzone pamieci. Tak nawiasem mówiąc powoli oszczędzaj na nowy komputer, bo ten już praktycznie jest niemożliwy w rozbudowie, a wydajnościowo najtańsze obecnie są szybsze.

Tak jak powiedział poprzednik - nie inwestuj za dużo w ten sprzęt, bo nie jest on przyszłościowy (nic Ci się z niego nie przyda potem).

Na razie pamięć RAM możesz dokupić (wersja DDR 400MHz - możesz mieć maksymalnie chyba tylko 1 GB - czyli 2 kości po 512 MB - sprawdź w manualu - nie muszą być tego samego producenta), ale system Windows 7 już bym odradzał - będzie działać wolno.

Ta płyta Max 4GB Ram

Strona producenta:

http://support.asus.com/Download.aspx?S … &p=1&os=17

Kliknij w “Manual” i wyszukaj “Version E1886” a następnie kliknij w przycisk “Global”.

Pobrany zostanie manual dla płyty głównej.

W specyfikacji pamięci podano m.in.:

4xDDR (łącznie max. 4 GB) non-ECC DDR400/333/266

Płyta z roku 2004/2005.

Najlepiej już nie inwestować ze względu na kaprysy pamięci DDR1.

Mimo właściwej specyfikacji czasami pamięci nie współpracują z niektórymi płytami albo gryzą się z innymi kościami Ram zamontowanymi na płycie gł.