Jaka szkoła po gimnazjum i na czym się teraz skupić?

(Cyganek 1920) #1

Witam,

Interesuje mnie informatyka i chętnie bym został informatykiem lub coś w tym stylu, bo tylko to mnie kręci, a jakoś muszę w przyszłości na chleb zarobić.

Jestem uczniem pierwszej klasy gimnazjum i mam kilka pytań na temat informayki.

Na czym mam się teraz (w gimnazjum) skupić. Chodzi mi o to, że słyszałem coś na temat fizyki, języków obcych i matemetyki.

Jaką szkołe mam wybrać po gimnazjum? Technikum jakieś czy licemu?

I coś dokładniej na ten temat. Przykładowo teraz kumpel jest w technikum (kierunek grafika), a jest też programista i inne chyba jakieś kierunki.

Chciałbym się coś na ten temat dowiedzieć.

Co wy polecacie?

Czemu piszę dopiero teraz skoro mam jeszcze tyle czasu?

Bo chcę sie dowiedzieć na jakich przedmiotach mam się skupić, bo to raczej ważne.

(Zbyszek Pyttel) #2

Nie wiem jak będzie u Ciebie, ale słysząc opowieści o naszym technikum informatycznym, zaczynam wątpić w sens jego istnienia. U nas jedną lekcję ktoś robi, reszta na CS-ie, później siecią przesyłają między sobą i dwie lekcje grają w CS-a...

(Cyganek 1920) #3

Generalnie chodzi mi o to, aby nie mieć za dużo fizyki, matmy ani innych taki przedmiotów, bo zabardzo nie chce mi się uczyć, a informatyka może być, bo to mnie kręci, a jakąś pracę mieć muszę.

(Frankfurterium) #4

Ucz się wszystkiego. Lepiej być informatykiem mądrym niż głupim. Potem ucz się tego, co będziesz zdawał na maturze. A dopiero w domu po lekcjach baw się w informatyka. Rób strony w HTML, potem spróbuj jakiegoś języka programowania (Python?).

(krzysiekx) #5