Jaki aparat dla grafika?

Witam,

Jestem grafikiem z zamiłowania i potrzebuje jakiegośc dobrego aparatu do

robienia ostrych i głebokich zdjeć, które potem poddam obróbce w

photoshopie. Wyszukałem sobie Panasonica TZ7 bo dodatkowo kreci filmy w

HD. Link do tych aparatów: http://www.2bis.pl/pr/pl/promotion.html

co o nim myslicie?

Na twoim miejscu rozejrzał bym się za lustrzanką, a nie kompaktem. Wybierz sobie coś z Nikona albo Canona.

To szukasz dobrego aparatu czy kamery? jak chcesz kręcić filmy to zaopatrz się w kamerę a nie aparat.

jaką maksymalną kwotę możesz wykorzystać?

bo jeśli chcesz robić głębokie i ostre zdjęcia, tak jak piszesz, kompakt się nie sprawdzi, co zresztą Jarek_OSW zauważył.

Najtańsza lustrzanka to teraz chyba (z Canonów) Canon 1000D lub 300D lub coś z Nikona , D60 lub podobne

Lustrzanka.

Nie krzycz, opcja EDYTUJ i popraw.JNJN

Mi się wydaje,że to właśnie kompakty mają większą głębie ostrości przy krótszych czas naświetlania.

wielu osobom myli się czym jest duża i mała głębia ostrości.

Duża to wtedy jak tło i obiekt główny mają taką samą ostrość(lub zbliżoną). Mała głębia jak obiekt jest wyraźny,a tło zamazane.

A jeśli chodzi o ustawienie głębi ostrości, to tu mają znaczenie wartość przesłony i ogniskowa czyli zoom optyczny.

Jak ustawisz przesłony F na 2.8 tło będzie bardziej zamazane ( mniejsza głębia ostrości ) niż z przesłona F 8.0

sugerujesz że jestem w błędzie beck1983 ? :wink:

Od lat wiadomo że jedną z niewielu zalet kompakta w porównaniu lustrzanek jest możliwość uzyskania większej głębi ostrości przy znacznie krótszych czasach naświetlania. Aparaty te mają niesamowitą zdolność oddawania olbrzymiej głębi ostrości, nawet gdy nastawimy obiektyw na f/2.8 - przysłonę, to odpowiada ona otworowi f/11 w lustrzance! Używając w kompakcie f/5.6 mamy odpowiednik f/22, f/8 uzyskujemy f/32.