Jaki CRM dla branży ubezpieczeniowej?

Możecie polecić jakiś zaawansowany system CRM dla branży ubezpieczeniowej? Szukam czegoś nowoczesnego, z bazą danych klientów, kontaktami, kalendarzem i wszystkimi przydatnymi dodatkami.

Ma być to stacjonarna aplikacja czy działająca w chmurze? Chociaż znając życie, to pewnie działająca również na urządzeniach mobilnych. Może to być jakiś zwykły cmr, który można dostosować, lub jeden z tych dedykowanych rozwiązań.

Np http://www.chestercrm.pl/

Sprawdź sobie jego funkcjonalności.

Obawiam się, że takiego dedykowanego pod siebie to nie znajdziesz. Wiele zależy od tego jakimi ubezpieczeniami się zajmujesz. Są życiówki i cała reszta. To dwa zupełnie różne światy i  wymagają raczej innego oprogramowania. Niektóre formy mają swoje programy, ale z doświadczenia wiem, że część z nich to kicha. Na tym portalu przewinął się taki program, ale to było dawno i nie wiem czy był aktualizowany, a nawet jeśli, to czy pasował by do twoich potrzeb.

Jeśli masz jakieś pojęcie o bazach danych i trochę zapału, to sam sobie opracuj taki program/bazę. Przynajmniej zawrzesz w niej to co będzie cię interesować.

Jeśli chodzi o programy w sieci. Nie jestem pewien czy w ogóle agent może z nich korzystać. Baza klientów jest bazą danych osobowych, a ich przechowywanie podlega ścisłej regulacji. Każdy agent podpisuje zobowiązanie do zachowania tajemnicy, a umieszczanie danych w sieci podpada pod łamanie takiej tajemnicy. Chyba, że baza danych jest umieszczona na dedykowanym serwerze (np. firmowym), a firma o tym wie.

System CRM jest tak powiązany ze strukturą i procesami w firmie, że zawsze wymagane jest bardzo mocne dostosowanie ich pod daną firmę. Wymaga to miesięcy lub lat pracy i, z wyjątkiem bardzo prostych systemów, generuje koszty od kilkuset tysięcy w górę. 

Od siebie proponuję system MS Dynamics CRM, z odpowiednimi dostosowaniami pod konkretną branżę. Jesli interesuje Cię np. konkretna firma mogąca pomóc we wdrożeniu odezwij się na priv.

Jeśli chodzi o ochronę danych, w rozwiązaniach hostowanych, to nie jest do końca tak jak pisze Vidavarius. Jeśli partner, u którego trzymasz system, spełnia wszystkie wymogi ochrony danych i jest w Unii Europejskiej, to nie ma problemu. W przypadku choćby Microsoft Dynamics CRM Online, MS posiada wszystkie chyba możliwe certyfikaty ochrony danych, w tym medycznych. Nie ma żadnego problemu. Dane klientów (w tym np. medyczne) trzymają tam również ogromne korporacje. Nie będę wymieniał publicznie z nazwy, ale czołówka europejska. Żadnych problemów formalnych z tym nie ma. 

CRM to przede wszystkim zbiór narzędzi wspomagających relacje z klientami. W branży handlowej w której pracuję, nie wyobrażam sobie innego softu. Np dzwoni klient i muszę w 3 sekudny znaleźć jego sprawę.

Bez CRM byłoby trudno.

Zacznij od darmowej wersji Berberis - nazywa się Minima. Powinien dać ci sporą różnicę, doskonale wiem, jak to wyglądało w moim przypadku. W darmowej wersji masz zarządzanie, korespondencję seryjną, planowanie działań, ale nie masz np. fakturowania czy rozwiązań związanych z magazynami. Zasada jest prosta - musisz ocenić, czego tak naprawdę potrzebujecie.

W jaki sposób dopasowaliście sobie wersję systemu? Też mamy małą działalność - internetową. Jak rozumiem w takim przypadku wersja darmowa zdecydowanie wystarczy, tak? Największe plusy/minusy? Na jakie funkcje szczególnie zwrócić uwagę, co jest najbardziej istotne? Będę wdzięczny za wymianę doświadczeń.

Najlepiej umówić się na spotkanie z producentem - zrobią wam wtedy taką prezentację. Wypytają konkretnie o działalność, co macie, co robicie i dopiero na tej podstawie zaproponują konkretną wersję systemu. Dalej będziecie mogli poświęcić czas na jego testowanie i ostateczne podjęcie decyzji. I to będzie na tyle.

Zainstalowaliśmy system. Pojawią się pytania to już będzie szło wszystko do Berberis. Ewentualnie dopytam jeszcze was na forum…

W zasadzie odpowiedzi na każde pytanie masz w podręcznik. Jakieś już bardziej praktyczne kwestie wychodzą w praniu i wtedy sami zauważycie jak to działa, dlaczego to ustawia się tak, a nie inaczej. Niby wszystkie funkcje są rozsądnie rozegrane, ale i tak każdą przecież trzeba poznać.

Jeśli nie przeszkadza brak spolszczenia, to Salesforce, potężne narzędzie.

Akurat polska wersja to moim zdaniem całkowita podstawa, tym bardziej, że niekoniecznie przy systemie muszą siedzieć wyłącznie osoby znające biegle angielski. Przecież brak zrozumienia konkretnej funkcji może doprowadzić do poważnych błędów, zatem ciężko tutaj mówić o optymalizacji, prawda?

CRM musi mieć polską wersję, no chyba, że w firmie pracują wyłącznie osoby biegle znające język. Zresztą - nie spotkałem się jeszcze z polskim systemem CRM, który miałby wyłącznie zagraniczną wersję. Jak rozumie mówicie tutaj o jakichś zagranicznych produktach, zgadza się?

Chyba nie ma o czym dyskutować, bo mamy dobre polskie systemy - nie ma potrzeby szukać zagranicznych, tym bardziej, żę wersje pod małe działalności są przecież całkowicie darmowe. Mam na myśli Berberis Minima. Opłata pojawia się dopiero przy opcji wielostanowiskowej - Minor. No ale wiadomo, że to kwestia potrzeb.

Ale oczywiście gdybyście mieli coś wartościowego, a zagranicznego, to podajcie. Może nie tyle, że przetestuję, co bardziej sprawdzę chętnie recenzje i opis funkcjonalności. Wiadomo jednak, że treść po polsku jest tutaj absolutną podstawą.

Wątpię, żeby zagraniczne systemy oferowały coś więcej. Akurat Polska pod względem rozwiązań informatycznych stoi naprawdę wysoko i tak jest od lat. To u nas dochodzi do szybkiego rozwijania imponujących projektów, nic nie dzieje się od razu, poprawa jest widoczna stopniowo. Każdy ma możliwość testowania systemu i na tym powinny się opierać decyzje.

Jak chcesz jeszcze połączyć sprzedaż, oferty itd, to może zaciekawi Cię wFirma, CRM mają dość wygodny, można testować 30 dni, a ogólnie tanio

również iFirma, to samo co ww. ale całkowicie free, w sumie nawet lepsze rozwiązanie dla Ciebie
https://www.ifirma.pl/uslugi-ksiegowe/crm/o-usludze

aha, wszystko działa online, dla mnie super wygodne. Co jest w wersji na smartfona to nie wiem, nie używam.

EDIT.
A może Gestor nexo od Inserta?
https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/gestor_nexo/opis.html