Jaki język do konkretnego projektu


(Marcin0218) #1

Witam. Przeczesałem trochę to forum i inne odnośnie zapytań JAKI JĘZYK PROGRAMOWANIA WYBRAĆ :slight_smile: Przeważnie tematy się rozrastają bo dochodzi do kłótni czy java jest lepsza czy C++ i inne dla początkującego. W odpowiedziach przeważnie są też teksty żeby nie zabierać się za pisanie gierek bo to zajmie kilka lat itp. JA na wstępie zaznaczę, że nie chcę stworzyć Battlefielda 3 :smiley: Wiem że to tego jest potrzebny zespół programistów grafików itp.

Ale chciałbym w przyszłości napisać prostą grę 2d turową. Akcja działaby się w kosmosie ale od razu powiem, że na początek bez grafiki jako takiej tylko póki co taka że są np 4 planety, które są zwykłymi białymi okręgami, a kosmos to czarne tło. W grze grało by się przeciwko SI. Statki kosmiczne to np byłyby np trójkąty i prostokąty :slight_smile: z planet co turę trochę minerałów by się naliczało. I chciałbym stworzyć na początek małe drzewko technologiczne. W przyszłości jakby to dobrze funkcjonowało dodałbym prostą grafikę 2d i rozbudował grę. Czy do tego Java była by odpowiednia czy lepiej C++, Python? Lub nauczyć się javy a potem aplikacji na androida i na smartphony coś takiego napisać? A może visual basic bo mam dwie książki Pawła Pięciaka o pisaniu gier w VB z czego jedna zawiera directx itp. Jakie są wasze opinie na ten temat?


(Withorlo2) #2

Ja również zapragnąłem kiedyś napisać grę 2D, tylko że akurat platformówkę.

Jako iż mam doświadczenie jedynie z C++ postanowiłem właśnie do niego poszukać jakichś bibliotek graficznych i po dojściu do SDL oraz SFML wybrałem tą pierwszą opcję, po prostu SDL wydał mi się łatwiejszy i tyle. Co do tego czy to był właściwy wybór (język jak i biblioteka) to mam to gdzieś ;D nie jestem zawodowym programistą, prawdopodobnie nie zostanę a grę napisałem bo chciałem. Uważam że jeśli chcesz napisać grę bo masz na to ochotę, fajny pomysł po prostu Cię korci żeby to zrobić to nie ma znaczenia platforma, język czy biblioteka. A jak masz taki ambitny plan aby zostać programistą (jak sporo nowych, nie tylko na tym forum) to i tak nie powinno Cię to interesować w czym piszesz, najpierw coś napisz później ocenisz czy taka fucha Ci się podoba czy nie a na końcu wyciągnij wnioski z poprzedniego projektu i sam sobie odpowiesz w czym i na co pisać.

To bardzo subiektywna wypowiedź ale wg mnie słuszna.


(Marcin0218) #3

OK :slight_smile: Programistą może póki co nie chcę zostać ale zawsze chciałem stworzyć coś swojego. PEwnie żeby to stworzyc to w sumie troche programistą trzeba zostać bo nie jest to takie hop siup, dlatego też moje pytanie o język programowania. BO niby java łatwiejsza, dlatego chciałem usłyszeć ekspertów. A jak twoja platformówka? Udała się? :slight_smile:


(Mirek Sztramski) #4

@marcin0218

Takie tematy pojawiają się wielokrotnie i zawsze padają te same odpowiedzi - całkiem niepotrzebnie. Większość z nich to “dobre rady” dla zasady.

Ponieważ nie chcesz zostać programistą - powinieneś wybrać drogę najmniejszego oporu i skorzystać z rozwiązań dla hobbystów (języki BASIC-podobne). Razem “z językiem” otrzymasz gotowe modele/plansze/grafikę i setki przykładów dla zwykłych ludzi “jak zrobić prostą grę”. W takich BASIC-podobnych powstają tysiące produkcji, które biją często na głowę produkcje studyjne.

Wygoogluj w sieci The Game Creators, DarkBasic Professional, App Game Kit (ten sam producent, ale projekt/gra będzie od razu działała na wielu platformach/urządzeniach mobilnych) lub podobne - DEDYKOWANE rozwiązania, za których pomocą każdy może łatwo tworzyć gry (http://www.indiedb.com/engines). Unikaj natomiast wszystkiego co nie jest związane z językami BASIC-podobnymi.


(Frankfurterium) #5

Coś prostego, wysokopoziomowego i z łatwymi bibliotekami graficznymi. Python? Ruby? PHP?