Jaki język i program wybrać do tworzenia gier?

Jak w temacie… Mam pytanie, ponieważ od jakiegoś czasu tworze programy, bo mam programy (np. Microsoft Visual Express 2008 C++ , Delphi 7 Personal itd.) w których na formę daje różne rzeczy (np. label1 , textBox1 itd.), i mi się łatwiej pracuje, ale ja bym chciał tworzyć gry. Więc byście mi podali jaki jest najlepszy język do tworzenia gier i jaki program do tego używać (komplikatora chyba :? ). I może także jakieś tyturiale (nie obowiązkowe :lol: )

Pozdrawiam ! Paweł. :frowning:

c++

Jakbym nie wiedział że C++, a może podasz jakiś program i od czego mam zacząć się uczyć?

Microsoft Visual Express 2008 C++ przecież to jest kompilator …

po prostu poczytaj o tworzeniu grafiki, bo labelem tego nie stworzysz

Ok, wszystko super, dzięki ale nie mogę znaleźć o tym tworzeniu grafiki :frowning: .

biorąc pod uwagę, czasy pomiędzy poszczególnymi postami, to nawet kwadransa nie poszukałeś… z takim poziomem cierpliwości, to ja bym sobie na Twoim miejscu darował

Ja szukałem, w google szukałem ale zawsze pisało " tworzenie aplikacji" a nie tworzenie grafiki. Więc jeszcze poszukam jutro ponieważ dzisiaj jest już późno… :frowning:

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=category&id=18

Powyższa pozycja jeśli nie znasz C++

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=152

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=151

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=143

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=142

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=136

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=135

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=137

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=139

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=138

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=150

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=141

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=149

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=140

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=144

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=145

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=146

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=147

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=148

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=114

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=115

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=116

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=117

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=118

A te artykuły to kursy DirectX i z tworzenia modeli :wink: Powodzenia :slight_smile:

Oprócz DirectX można też używać OpenGL.

A grafiki i dźwięku się raczej w Visual Studio nie zrobi :]

Trochę tego jest, ale i tak bardzo dziękuje :slight_smile: .

Gwoli ścisłości to jest IDE :slight_smile:

Paweł Delphi , a jakiego rodzaju to mają być gry?

Mhhh… Raczej takie jak np. gra Soldat (Mój podpis forum).

Żeby pisać gry musisz pierw poznać jakiś język programowania. Potem zaczynasz poznawać bibliotekę graficzną. Proces nauki jest długi. Jeśli nie masz cierpliwości - daruj sobie

Język programowania to pikuś. Gorzej z bardzo szeroko pojętą matmą i fizyką.