Jaki język i program wybrać do tworzenia gier?


(Paweł Delphi) #1

Jak w temacie... Mam pytanie, ponieważ od jakiegoś czasu tworze programy, bo mam programy (np. Microsoft Visual Express 2008 C++ , Delphi 7 Personal itd.) w których na formę daje różne rzeczy (np. label1 , textBox1 itd.), i mi się łatwiej pracuje, ale ja bym chciał tworzyć gry. Więc byście mi podali jaki jest najlepszy język do tworzenia gier i jaki program do tego używać (komplikatora chyba :? ). I może także jakieś tyturiale (nie obowiązkowe :lol: )

Pozdrawiam ! Paweł. :frowning:


(Domino Czesio) #2

c++


(Paweł Delphi) #3

Jakbym nie wiedział że C++, a może podasz jakiś program i od czego mam zacząć się uczyć?


(Marcindodo) #4

Microsoft Visual Express 2008 C++ przecież to jest kompilator ...

po prostu poczytaj o tworzeniu grafiki, bo labelem tego nie stworzysz


(Paweł Delphi) #5

Ok, wszystko super, dzięki ale nie mogę znaleźć o tym tworzeniu grafiki :frowning: .


(Airborn) #6

biorąc pod uwagę, czasy pomiędzy poszczególnymi postami, to nawet kwadransa nie poszukałeś... z takim poziomem cierpliwości, to ja bym sobie na Twoim miejscu darował


(Paweł Delphi) #7

Ja szukałem, w google szukałem ale zawsze pisało " tworzenie aplikacji" a nie tworzenie grafiki. Więc jeszcze poszukam jutro ponieważ dzisiaj jest już późno... :frowning:


(Kalin 93) #8

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=category&id=18

Powyższa pozycja jeśli nie znasz C++

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=152

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=151

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=143

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=142

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=136

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=135

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=137

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=139

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=138

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=150

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=141

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=149

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=140

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=144

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=145

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=146

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=147

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=148

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=114

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=115

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=116

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=117

http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=118

A te artykuły to kursy DirectX i z tworzenia modeli :wink: Powodzenia :slight_smile:


(somekind) #9

Oprócz DirectX można też używać OpenGL.

A grafiki i dźwięku się raczej w Visual Studio nie zrobi :]


(Paweł Delphi) #10

Trochę tego jest, ale i tak bardzo dziękuje :slight_smile: .


(somekind) #11

Gwoli ścisłości to jest IDE :slight_smile:

Paweł Delphi , a jakiego rodzaju to mają być gry?


(Paweł Delphi) #12

Mhhh... Raczej takie jak np. gra Soldat (Mój podpis forum).


(D Kielbania) #13

Żeby pisać gry musisz pierw poznać jakiś język programowania. Potem zaczynasz poznawać bibliotekę graficzną. Proces nauki jest długi. Jeśli nie masz cierpliwości - daruj sobie


(somekind) #14

Język programowania to pikuś. Gorzej z bardzo szeroko pojętą matmą i fizyką.