Jaki laptop dla ucznia?

Jestem uczniem TI,
Potrzebuję jakiegoś laptopa do programowania i przeglądania stron www, ew. montaż filmów/obróbka zdjęć.
Cena 2-3k.
Dość zależy mi na mobilności.

3000 zł to jest taka naj naj granica? Bo to właśnie jest taka cena, gdzie różnica może być diametralna między laptopem za okrągłe 3000 zł, a np. za 3300 zł - ten pierwszy będzie na Core i5 7th gen z 2 rdzeniami (4 wątkami), ten drugi będzie i5 8th, gdzie ilość rdzeni i wątków jest podwojona.

Poprzedni wpis usunąłem, bo spojrzałem, że ważna mobilność. :wink: Stąd szukam jakiś ultrabooków 13-14".

no do 3500 byłbym w stanie jeszcze przeznaczyć jeśli to byłoby tego warte

  1. Kwota przeznaczona na zakup:
  2. Rozmiar matrycy (+ewentualnie wymagana rozdzielczość):
  3. Główne zastosowanie (np. gry, inne multimedia, praca biurowa, konkretny program itp.)
  4. Wymagania specjalne (np. matowa matryca.):
  5. Osobiste preferencje:
  6. System operacyjny (laptop z systemem bądź bez niego)

Zdecydowanie jest. :wink: I wybór właśnie jest tylko jeden:

Jedyny w tej cenie jest na 8 generacji Core i5, który jak napisałem wyżej, ma 4 rdzenie 8 wątków. Z tego względu, nie ma co się interesować nawet innymi modelami na 7th gen. Waży niecałe 1,5 kg i rozmiar 13,3" także mobilny na pewno jest. Czas pracy na baterii także powinien być przyzwoity (nie ma testów jeszcze z tym CPU, świeżynka, ale z 6h niezbyt obciążonej pracy na Wifi bym się spokojnie spodziewał).

200 zł droższa jest wersja z 10-tką Pro, a nie Home, jeżeli z jakiegoś powodu potrzebujesz. Zaś za 3099 zł jest to samo co w linku, tylko z 4GB RAM. Od biedy, jak chcesz oszczędzić, możesz wziąć i z czasem dokupić drugą kostkę.

Jak z x-kom to można spróbować sprawdzić czy cenę uda się obniżyć np. o 40 złotych (zawsze coś): Rabaty specjalnie dla czytelników forum dobreprogramy.pl

Tylko trzeba by się wtedy zdecydować na jakiś model.

1 polubienie