Jaki linux na radiowkę?

witam ponownie chciałbym się dowiedzię jaką dystrybucję najlepiej wybrać aby internet radiowy na niej działał i najlepiej aby podczas instalacji linuxa system o razu mi ją zainstalował dodam, że jestem zielony w temacie linuxa

drugie pytanie ile miejsca na dysku przeznaczyć na linuxa? moja karta radiowa to :

Pole	Wartość

Właściwości karty sieciowej	

Karta sieciowa	RT2400 Wireless LAN Card

Typ interfejsu	Wireless Ethernet

Adres sprzętowy karty	00-80-C6-E8-71-65

Nazwa połączenia	Połączenie sieci bezprzewodowej

Szybkość połączenia	11 Mbps

MTU	1500 bajtów

Siła sygnału WLAN	-70 dBm (Dobra)

Bajtów odebranych	1075944107 (1026.1 MB) - 7.6 KB/sek

Bajtów wysłanych	30626051 (29.2 MB) - 162 bajtów/sek


Adres karty sieciowej	

Adres IP / Maska podsieci	10.0.0.173 / 255.255.255.0

Brama	10.0.0.1

DHCP	255.255.255.255

DNS	194.204.152.34

DNS	194.204.159.1

bardzo proszę o pomoc :slight_smile:

Mam tą samą kartę sieciową RT2400, i korzystam z Ubuntu 6.06 LTS.

Prosta konfiguracja.

Raczej niema różnicy jaki linux poprostu ustawiasz i lecisz po sieci

SuSE 10.0 nieco przestarzały ale tą kartę wykryje bez problemu.

dean999 nie masz racji różne dystrybucje posiadają różne wsparcie dla kart radiowych. I już w nowszym SuSE 10.1 oraz openSuSE 10.2 trzeba do tej karty stery instalować ręcznie.

No tak ale jeśli zainstaluje sie sterwniki to powinna każda karta pójść

Uważajcie co piszecie… z tą kartą (Ralink RT2400) na każdym linuksie są prawie zawsze problemy. Ze wszystkich distro jakie próbowałem jedynie Mandriva 2007 Free wykrywa ja bezproblemowo (dlatego siedze na niej, chodz jej nie znosze ). OpenSUSE niby ja wykrywa, ale wersje dla notebookow i roboty co niemiara. Kto pisze, ze ‘wystarczy skonfigurowac’ to nie wie co mowi… Ci co to karte maja na innym distro niz Mandriva wiedzą o czym piszę…

Mam tą karte i udało mi się skonfigurować na Mandrake (jeszcze wtedy), Fedora Core, SUSE, VLOS, Knoppix.