Jaki monitor do 500zł

Witam.
Pisze z zapytaniem, jaki wybrać monitor do 500 zł. Już mnie po prostu głową boli. Jedni piszą że lepszy czas reakcji drudzy że matryca słaba. Sam nie wiem co kupić…
Wymagania:
*Minimum 21.5 cala
*Dobry do takich gier jak csgo
*Matryca - i tu właśnie zaczynają się schodki o to która lepsza
*Musi posiadać złącze HDMI
*Rozdzielczość 1920x1080
Jak narazie zastanawiam się nad dwoma:

  1. Z dobrym czasem reakcji ale matryca rzekomo słaba: https://www.morele.net/monitor-aoc-g2260vwq6-gaming-818071/
  2. Z kontrowersyjnym czasem reakcji ale za to matryca IPS: https://www.morele.net/monitor-aoc-i2269vwm-579266/
    Z góry dzięki za wszystkie udzielone odpowiedzi :slight_smile:
    Pozdrawiam :smiley:

Cześć,
używany SyncMaster 2233RZ 120hz lub nowy AOC i2476Vwm.

AOC i2476Vwm swietny ekran IPS w tej cenie

Ale ten AOC kurde trochę niezbyt sprawdzony i ponad cenę a co myślicie o tych 2 AOC co mam w opisie ?

Znając graczy CS nawet z tego portalu, zauważyłem, że walczą o każdego dodatkowego FPS w grze. Tyle, że nie dociera do nich, że nawet 200 FPS zostanie “przycięte” do prędkości odświeżania monitora. W tym wypadku masz wybór pomiędzy większą płynnością - bo mniejszy czas reakcji monitora i większe odświeżanie, a lepszym odwzorowaniem kolorów bo lepsza matryca. Nikt za Ciebie wyboru nie podejmie.

A w csgo jakby właśnie grać na tym odswiezaniu 4-5ms to źle się gra ? Chodzi mi o rozgrywkę czy widać gołym okiem ta różnice między mniejszym czasem reakcji :slight_smile:

Ja korzystam z Samsunga S24D300HS 24 cale i jestem bardzo zadowolony…

[quote=“pocolog, post:5, topic:523476, full:true”]
Znając graczy CS nawet z tego portalu, zauważyłem, że walczą o każdego dodatkowego FPS w grze. Tyle, że nie dociera do nich, że nawet 200 FPS zostanie “przycięte” do prędkości odświeżania monitora. W tym wypadku masz wybór pomiędzy większą płynnością - bo mniejszy czas reakcji monitora i większe odświeżanie, a lepszym odwzorowaniem kolorów bo lepsza matryca. Nikt za Ciebie wyboru nie podejmie.
[/quote]Ale już jak “świeżą” względem serwera (pingu, tickrate, hitboxów etc.) klatkę zobaczysz na monitorze zależy od maksymalnego wygenerowanego FPS. Wystarczy trochę wyobraźni lub po prostu doświadczenia, aby przestać negować potrzeby posiadania dużej liczby klatek w szybkiej grze sieciowej.

Nałóż sobie na nadmieniony obrazek aspekty, o których wspomniałem wyżej (jeżeli w ogóle wiesz o czym mowa).

1 polubienie

Nie za bardzo.
Jeżeli karta graficzna wygeneruje 10 klatek pomiędzy pojedynczym odświeżeniem monitora to monitor wyświetli tylko jedenastą którą będzie tym samym aktualnym stanem gry co przy generowaniu jednej klatki na jedno odświeżenie monitora. Nadmiarowe klatki generowane przez kartę po prostu giną bo monitor nie potrafi ich tak często wyświetlać, ale nic tutaj się nie buforuje czy nie ma jakiegoś opóźnienia. Zawsze pokazuje aktualny stan.

[quote=“pocolog, post:9, topic:523476, full:true”]
Nie za bardzo.Jeżeli karta graficzna wygeneruje 10 klatek pomiędzy pojedynczym odświeżeniem monitora to monitor wyświetli tylko jedenastą którą będzie tym samym aktualnym stanem gry co przy generowaniu jednej klatki na jedno odświeżenie monitora. Nadmiarowe klatki generowane przez kartę po prostu giną bo monitor nie potrafi ich tak często wyświetlać, ale nic tutaj się nie buforuje czy nie ma jakiegoś opóźnienia. Zawsze pokazuje aktualny stan.
[/quote]Do serwera podpiętych jest n graczy. Rozkmiń, w jaki sposób wyświetlany jest obraz świata na monitorze każdego z nich i u każdego z nich. Uprościłeś sobie dla wygody problem, ale wcale jego istotny nie zrozumiałeś. Bardzo upraszczając: więcej klatek = większa szansa, że szybciej zobaczysz zmiany w sytuacji na serwerze (w idealnym przypadku się pokryją).

Tutaj już wchodzisz w kwestie serwerowe, ale moim zdaniem nadal błędnie, ponieważ z serwera dostajesz tylko pakiet liczb określający stan w grze, anie jej obraz. Wyświetlaniem tego zajmuje się już twój komputer. Więc możesz dostać 20 pakietów danych z serwera o stanie gry w ciągu sekundy, a karta graficzna nadal wygeneruje Ci z tego 200 fps, po czym monitor wyświetli tylko 60 klatek bo nadmiarowe zgubi :wink:

myslę że pójdę w odwzorowanie bo ja jakimś tam progamerem nie będe więc można wydać hajs na te 4-5 ms i mieć piękne odwzorowanie niż miej gorsze a ja tam często w csa nie gram a zawsze to lepiej jak rozgrywka jest przyjemna dla oka :slight_smile:

Odkopałem cud na morele.
Dobre monitory z niskim czasem reakcji wszystkie od AOC mowiłem że pójde w 4-5ms ale chyba się zastanowie także pytanie do Was.
Może mi ocenić 3 monitory i który Waszym zdaniem najlepszy :slight_smile:

  1. AOC E2470SWH - https://www.morele.net/monitor-aoc-e2470swh-867517/
  2. AOC E2475Swj - https://www.morele.net/monitor-aoc-e2475swj-946987/
  3. AOC E2275Swj - https://www.morele.net/monitor-aoc-e2275swj-958136/
    Narazie ceną i szybkością przemawia do mnie nr 3 ale właśnie chce się dowiedzieć jaki z tych 3 Wy polecacie :slight_smile:

Czy lepiej ten ? https://www.morele.net/monitor-aoc-g2260vwq6-gaming-818071/

[quote=“pocolog, post:11, topic:523476”]
Tutaj już wchodzisz w kwestie serwerowe, ale moim zdaniem nadal błędnie, ponieważ z serwera dostajesz tylko pakiet liczb określający stan w grze, anie jej obraz. Wyświetlaniem tego zajmuje się już twój komputer. Więc możesz dostać 20 pakietów danych z serwera o stanie gry w ciągu sekundy, a karta graficzna nadal wygeneruje Ci z tego 200 fps, po czym monitor wyświetli tylko 60 klatek bo nadmiarowe zgubi :wink:
[/quote]Już nawet w tym co piszesz widać błędy logiczne. Wytłumaczyłem w najprostszy możliwy sposób, jak to działa. Resztę możesz doczytać w necie lub jeszcze lepiej sprawdzić organoleptycznie. Nie będę strzępił klawiatury, gdyż na tym forum już parę razy marnowałem czas na trolli (o dziwo jest ich tutaj liczbowo więcej niż na niejednym większym forum). Nie mówię, że jesteś jednym z nich, ale po prostu mam mniej chęci do opisów niż kiedyś.