Jaki monitor do programowania

Cześć,

pewnie wielu z Was przesiaduje teraz na pracy zdalnej, więc może byliście przed podobnym wyborem jak ja. Potrzebuje dokupić monitor gdyż niestety jeden nie jest wystarczający. Chciałbym aby jak najlepiej mi służył do programowania (sporadycznie jakaś gierka totalnie amatorsko) i był możliwie bezpieczny dla moich oczu. Z wymagań bardziej technicznych to 27 cali WQHD z redukcją migotania. Budżet ~1500 +/-.

Co sam do tej pory znalazłem to:

iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 27’’

Z góry dzięki wielkie za pomoc!

https://www.morele.net/monitor-samsung-c27jg50-lc27jg50qquxen-4141878/

Do programowania to musi być format :10 a nie na :9.

Pivot by się przydał, a nie zcurvowany :wink:

Dla programisty to nie musi być jakiś super duper HDR wystarczy przeciętnie dobry IPS
i pivot jeśli chcesz mieć monitor w pionie zwykle osoby takie mają nawet 2 monitory żeby nie trzeba było ciągle otwierać i minimalizować okienka przy dużej ilości uruchomionych aplikacji różnej maści.

Dokładnie jest tak jak piszecie. Nie potrzebuję niewiadomo jakiego monitora, żadnych zakrzywień. Co do proporcji to faktycznie pracowałem na 16:10 i było to naprawdę spoko, ale 16:9 też daję radę.

A co myślicie o tej iiyamie z pierwszego linku?

Co do rodzaju monitora się nie wypowiem, jednak uzupełnię po części jedną sprawę:
wybierajmy monitor z standardem VESA (mocowanie monitora do uchwytu) - po czym przykręćmy bestię do uchwyta ze sprężyną gazową, i pivotem i mamy full wypas sprzęcik.

Ja tak na marginesie dodam, programując amatorsko, że przesiadłem się na 5:4 2 monitory i ogarniam wzrokiem oba. W moim odczuciu korzysta się wygodniej.
Ale to sprawa indywidualnych preferencji.

Pozdrawiam,
Roman

Ja też nie lubie strasznie płaskich panoram monitora i szczególnie te ultrawide monitory.
Ten lans z azjatyckich krajów też lubie panoramiczne ale nie aż tak. Dla mnie zdecydowanie lepsze jest
WQHD 2560x1400 16:9 niż UWHD 2560x1080 21:9

Ani to dla programów fajne ani dla gier… bo w programach menu sie nie mieści i tracisz na miejscu roboczym na wysokość i musisz potem w dół przeciągać strasznie… a w grach tracisz na paskach ze skillami i layoucie i taka sama sytuacja jak wyżej.

Jednie dobre to dla filmów chociaż osobiście wolał bym też mieć film w normalnej rozdzielczości a nie tak skrócony przy dole kinematografia traci na scenerii.

Ja używam TV 32 cale jako monitor FHD. Przy kodowaniu wystarczy.

32cale i FHD? To już chyba lekka przesada. Przecież ty jesteś w stanie policzyć z ilu pikseli składa się litera…

Do pracy wystarczy a pixele zostawiam onanistom sprzetowym. Na C64 wystarczył mi 14 cali monitor do kodowania w assemblerze i było dobrze.

Wiadomo, prawdziwy programista to na papierze perforowanym koduje :wink:

Ja bym celował w coś w tym stylu:

Na morele o 100zł taniej
https://www.morele.net/monitor-asus-pb278qv-90lmga301t02251c-6477703/

Dzięki za tą propozycję z Asusem. Przyznam szczerze, że sam bym chyba nie spojrzał nawet na Asusa, bo jakoś nie kojarzy mi się z dobrymi monitorami :slight_smile: A tu proszę parametry naprawdę całkiem spoko

Jak chcesz to za 1800 możesz kupić lg
LG robi najwyższej klasy monitory ale też troszkę drogie są zaraz po nim właśnie asusa bym zaoferował :slight_smile:
Ale kupowanie high-end Monitora do przeciętnego notatnika to troche przerost formy nad treścią ale jak masz jeszcze na nim czasem pograć to będzie to godne granie o ile komp domaga i można giernki na średnich-wysokich ustawieniach dać to już jest baja…