Jaki obraz można zaimportować do Blendera?


(Motyldarek) #1

Chciałbym zaimportować jakiś obraz do Blendera i na jego podstawie stworzyć projekt. Podobno potrzebuję do tego obraz referencyjny , ale jak go zrobić? Próbowałem Ermaperem ale nie wiem jak się do tego zabrać. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc z góry dziękuję.


(Z35ikr) #2

...... tak za bardzo nie rozumiem o co chodzi ale.....

Obraz referencyjny, jakiś program......

Załóżmy że chcesz zrobić w samochód. Teoretycznie potrzebujesz najlepiej 4 obrazków (referek :P) Widoku z boku, z góry, przód i tył i z nich tworzysz 4 textury. W programie robisz 4 "plane" lub np. boxa i na każdą ściankę dajesz odpowiednią texturę. Oczywiście figury trzeba odpowiednio wyskalować i coby ułatwić sobie życie ustawić tak aby poszczególne widoki dały się wyłączać w dowolnym momencie.

Niektóre programy takie "zestawy" 3-4 ścianek mają wbudowane, albo są jakieś pluginy tworzące takie cuda...

A później to już zostaje tylko wymodelować, otexturować, oświetlić, studio lub scena i czekać na efekt :slight_smile:

I przyda się jeszcze cały worek normalnych zdjęć takiego modelowanego samochodzika.

Mam nadzieję że o to chodziło #-o


(Motyldarek) #3

Chodzi mi o to że właśnie nie wiem jaki to ma być ten obrazek z jakim rozszeżeniem bo zwykłe zdjecie mi się nie załaduje


(Z35ikr) #4

Tworzysz normalny materiał jak np.: deski na podłogę, czyli te obrazki muszą być z rozszerzeniami takimi jak obsługuje blender. Na pewno jakiś: jpg, tga, gif, png.... nie wiem co tam obsługuje akurat blender :wink:

A jeżeli nie chce wczytać takiego obrazka, lub nie wiesz jak zrobić podstawową texturę to akurat -> blender -> to nie ja :frowning: