Jaki rodzaj gwarancji trzeba podpisać przy zakupie laptopa?


(karton16) #1

Jaki rodzaj gwarancji trzeba podpisać przy zakupie laptopa, aby sklep (NIE INTERNETOWY) był odpowiedzialny za naprawy gwarancyjne?


(Chojinka) #2

wystarczy spytać w sklepie czy gwarancja jest producenta czy ze sklepu, najczęściej trzeba dopłacić za dodatkową gwarancję.


(Michal Kolatek) #3

zwykle laptopy mają gwarancje producenta door to door w przypadku awarii reklamujesz sprzęt u producenta i producent przysyła kuriera po odbiór laptopa do serwisu, jak chcesz reklamować w sklepie to reklamujesz z tytułu niezgodności z umową.


(karton16) #4

Wiesz może w jakich sklepach jest taka gwarancja (np. Media Markt, Vobis, Mediaexpert)


(Veers) #5

ŻADEN sklep (poza salonem firmowym / lub koncesjonerem danej marki) nie jest GWARANTEM. W związku z tym, pytanie o “gwarancję jaką daje sklep”, jest z miejsca nieprawidłowe.


(karton16) #6

No to np. Media Markt jest partnerem biznesowym firmy LENOVO, czy li on też nie daje gwrancji na laptopy?


(rgabrysiak) #7

Cześć

Nie. Gwarancję “daje” producent a


(karton16) #8

Czyli naprawy gwarancyjne to tylko u producenta.

Parę dni temu byłem w Media Markt. Zapytałem się o naprawę gwarancyjną, a oni powiedzieli, że oni się tym zajmują i wystarczy do nich przynieś zepsutego laptopa na gwarancji, a oni wszystkim się zajmą


(rgabrysiak) #9

Cześć

Zapewne chodzi o to że ty przynosisz laptopa do nich a oni odsyłają go do serwisu. Przecież sami ci go nie naprawią :wink:

Równie dobrze możesz zgłosić awarię “u producenta”, zaczekać na kuriera i odesłać sprzęt bezpośrednio do serwisu.


(karton16) #10

Dzięki, że mi to wyjaśniłeś, bo oni twierdzili, że oni to naprawiają.


(Veers) #11

Gwoli scislosci: oni tego nie naprawiaja. Producent tez nie. Naprawa zajmuja sie autoryzowane przez producenta serwisy.


(Agatonster) #12

karton16 ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.


(olmeca) #13

No to podpowiem, że występuje też opcja gwarancji Next Bussines Day, gdzie nic się nie wysyła, a serwisant pojawia się u klienta i naprawia sprzęt na miejscu. Niestety w sklepach z pralkami i żelazkami niewiele o tym wiedzą.


(Kpc21) #14

Nie potrzeba do tego żadnej gwarancji, sklep jest do tego zobowiązany na mocy przepisów prawa. Przy czym nie nazywałbym tego naprawami gwarancyjnymi, bo nie mają nic wspólnego z gwarancją.