Jaki rodzaj gwarancji trzeba podpisać przy zakupie laptopa?

Jaki rodzaj gwarancji trzeba podpisać przy zakupie laptopa, aby sklep (NIE INTERNETOWY) był odpowiedzialny za naprawy gwarancyjne?

wystarczy spytać w sklepie czy gwarancja jest producenta czy ze sklepu, najczęściej trzeba dopłacić za dodatkową gwarancję.

zwykle laptopy mają gwarancje producenta door to door w przypadku awarii reklamujesz sprzęt u producenta i producent przysyła kuriera po odbiór laptopa do serwisu, jak chcesz reklamować w sklepie to reklamujesz z tytułu niezgodności z umową.

Wiesz może w jakich sklepach jest taka gwarancja (np. Media Markt, Vobis, Mediaexpert)

ŻADEN sklep (poza salonem firmowym / lub koncesjonerem danej marki) nie jest GWARANTEM. W związku z tym, pytanie o “gwarancję jaką daje sklep”, jest z miejsca nieprawidłowe.

No to np. Media Markt jest partnerem biznesowym firmy LENOVO, czy li on też nie daje gwrancji na laptopy?

Cześć

Nie. Gwarancję “daje” producent a

Czyli naprawy gwarancyjne to tylko u producenta.

Parę dni temu byłem w Media Markt. Zapytałem się o naprawę gwarancyjną, a oni powiedzieli, że oni się tym zajmują i wystarczy do nich przynieś zepsutego laptopa na gwarancji, a oni wszystkim się zajmą

Cześć

Zapewne chodzi o to że ty przynosisz laptopa do nich a oni odsyłają go do serwisu. Przecież sami ci go nie naprawią :wink:

Równie dobrze możesz zgłosić awarię “u producenta”, zaczekać na kuriera i odesłać sprzęt bezpośrednio do serwisu.

Dzięki, że mi to wyjaśniłeś, bo oni twierdzili, że oni to naprawiają.

Gwoli scislosci: oni tego nie naprawiaja. Producent tez nie. Naprawa zajmuja sie autoryzowane przez producenta serwisy.

karton16 ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.

No to podpowiem, że występuje też opcja gwarancji Next Bussines Day, gdzie nic się nie wysyła, a serwisant pojawia się u klienta i naprawia sprzęt na miejscu. Niestety w sklepach z pralkami i żelazkami niewiele o tym wiedzą.

Nie potrzeba do tego żadnej gwarancji, sklep jest do tego zobowiązany na mocy przepisów prawa. Przy czym nie nazywałbym tego naprawami gwarancyjnymi, bo nie mają nic wspólnego z gwarancją.