Jaki router do internetu z UPC ?

Witam. Posiadam internet tv i telefon w UPC. Internet 500mbit. Posiadam router/modem który nazywany jest przez nich Connect Box. Podłączony jest do niego również kabel od telefonu stacjonarnego.
Niestety, ostatnio UPC wprowadziło nowy soft dla tego routera i jest problem by połączyć się z telewizorami smart i kartami sieciowymi na paśmie wifi 5GHz. Temat został szeroko poruszony na fourm UPC. Po prostu przy próbie połączenia przez karte sieciową np. TP-LINK na paśmie 5GHz resetuje karte sieciową lub łączy się, ale prędkość to około 20mbit.

UPC mimo tego, że jest wiele skarg na nowy soft, zamierza go i tak prowadzić po majówce. Widać klient nasz Pan :slight_smile:

Pytanie do Was drodzy forumowicze jaki Router ( co musi mieć ) muszę kupić by obsłużył mi bez problemu 500mbit w 5GHz i żeby było można do niego podłączyć telefon ?

Pozdrawiam, A

Oooo, a coś może więcej w temacie? Też od pewnego czasu mam problem z Wifi 5GHz - praktycznie co rano muszę restartować router, żeby wifi załapało. Dasz może jakiś link?

Co do tematu - z telefonem będzie kiepsko. Nie wiem, czy jest taka możliwość. Ja mam o tyle dobrze, ze nie mam telefonu, to przełączę się w ‘bridge mode’ i urządzenie UPC będzie mi służyło tylko jako ‘modem’. Co do samego routera: przymierzam się do Mikrotik hap ac2.
@roobal co sądzisz o tym modelu? x5 portów 1Gbit, wifi 5GHz. Znasz jakieś większe wady HAP AC2?

Generalnie rozchodzi się oto, że UPC do tych swoich routero modemów connect box wprowadziło nowy soft, który dodał takie coś jak Smart Wi-FI ( nie wiem na czym to dokładnie polega ).

Problem pojawił się taki, że większość smart tv i kart sieciowych TP-LINK nie chce połączyć się z siecią 5GHz nadawaną przez ww. router. Jeżeli już się połączy to prędkości są około 20 mbit. Wcześniej miałem na komputerze 300 bez problemu.
Co dziwniejsze większość telefonów, tabletów itp łączy się z tą siecią bez problemu i prędkość na moim LG G6 to około 220 mbit.

Po prostu wielcy informatycy w UPC schrzanili coś w nowym sofcie o kodzie :

CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH
CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH

Żeby było śmieszniej nawet na wyraźną prośbę nie chcą przywrócić wersji softu z która nie było problemu i co więcej po majówce mają zamiar wprowadzić tą nieudolną wersję dla wszystkich klientów.

Jeśli ktoś byłby ciekawy to tu jest temat który powstał na forum UPC :

Ciekawe, bo ostatnio miałem problem z 5Ghz na laptopie, ale po resecie routera do tej pory wsio gra.

Czemu chcesz kupić router w związku z partactwem UPC? Po co ładujesz się w wydatki skoro wcześniej było ok? Niech teraz UPC to naprawia, a nie nagle wszyscy podpinają routery, a dostawca ma wsio w tyłku. Potem jak router przestanie dawać sygnał na kablu to też polecisz coś kupić? Nie rozumiem takiego podejścia. Coś nie działa to niech teraz dostawca to naprawia, a nie naprawiacie na własną rękę.

Rozumiem jak ktoś potrzebuje czegoś co pokryje jakiś większy obszar, ale tak to po co naprawiać coś za kogoś? Problem jest powszechny więc w tym momencie powinny iść pisemka do UOKIK skoro UPC zlewa, a nie nawzajem sobie doradzać jakby tu samemu naprawić.

Potem wszyscy wielce oburzeni, że firmy robią w wała.

Akurat Connect Box to jedna z lepszych rzeczy, które ostatni przydarzyło się w UPC i za chwilę nadgorliwcy znowu pozwolą tej firmie na olewactwo, bo zamiast dochodzić swoich praw to bawią się w druciarzy.

Może wrzućcie to na wykop (albo reddit), żeby DP miało materiał do napisania newsa :laughing:

#sarkazm_mode_off

Lordek zamiast robic z siebie pośmiewisko z powodu wypisywania bredni to lepiej doedukuj sie czym zajmuje sie instytucja ktora przywolujesz, jaki jest tryb jej pracy i zglaszania nieprawidłowości. Później poczytaj ze ZROZUMIENIEM co jest napisane w regulaminie świadczenia usługi (jak nie rozumiesz tego tekstu to popros kogos kto nie ma z tym problemu żeby na spokojnie Ci wyłożył poszczegolne zapisy), to samo z umową.

Najgorsze, że z tymi ludźmi nie da się normalnie pogadać o tym problemie. Poczytaj sobie na tym forum. Przecież podobno gwarancja usług nie obejmuje wi-fi tylko po kablu co dla mnie jest idiotycznym podejściem i ochroną własnego zada.

Staram się to nagłośnić jak mogę, bo nie może być tak że płacisz za coś i coś nie działa.

Tak jest w każdej sieci niestety, przynajmniej w każdej, z jaką miałem styczność.

Nawet mnie to bardzo nie dziwi, bo przy połączeniu bezprzewodowym dochodzi dużo czynników zewnętrznych, które trzeba uwzględnić i nie robiliby nic innego tylko rozpatrywali bezzasadne zgłoszenia.

Ja rozumiem, że UPC nie może zagwarantować mi np. 500mbit po WI-Fi bo jest na to za dużo czynników, ale jeśli usługa nie działa w ogóle, to chyba jest to problem którym powinni się zająć, a nie jeszcze teraz będą wpychać ludziom skopany soft.

Na pewno trzeba to zgłaszać i dawać im sygnał, że jest jakiś błąd, bo przecież nie robią tego celowo i rozwiążą problem jeśli zauważą, że jest masowy.
Najlepiej będzie to zrobić oficjalną drogą reklamacyjną, a nie forum. Nawet jeśli tego nie obejmuje regulamin, to po wpłynięciu wielu reklamacji powinni się przyjrzeć sprawie.

Weź sobie coś na uspokojenie zanim zaczniesz wylewać swoje żale publicznie.

Jest zasadnicza różnica między “nie gwarantujemy… Blablabla”, a nie działającą usługą. Jeżeli ja mam restartować router za każdym razem jak coś nie chce w ogóle działać to dla mnie jest to awaria, którą ma naprawić usługodawca. Dodam, że takie wieczne restarty są argumentem do wymiany urządzenia na zasadzie reklamacji. Już wielokrotnie z taką sytuacją miałem do czynienia i UPC od ręki router wymieniało. Skoro teraz problem jest poważny to UPC ma to ogarnąć u siebie. Wg mnie doradztwo w guście zakupu osobnego urządzenia, bo coś przestało wyjątkowo działać - w tym wypadku felerna aktualizacja - do skrajny idiotyzm.

W tym samym czasie się zbiegło, że przełączyli mnie na IPv6 (DC-Lite) i musiałem to odkręcać.

Skąd ja to znam. Przełączyli mnie na IPv6 i nie dało się CobbectBox’a przełączyć w tryb mostu. Jakby tylko urządzenia UPC obsługiwały ten protokół, a routery innych producentów już nie!

Większy problem, że nie ma się wtedy IP publicznego :wink:

Piszecie o problemach z WI-Fi i aż musiałem sprawdzić.

Co do felernego oprogramowania:

Mam to “problematyczne” i wsio jest git. Coś mnie się wydaje, że problem jest gdzieś indziej.

Co nie działa, jakie nie działa?

Dokładnie, 5GHz śmiga jak zawsze, aż miło…jedno wielkie pieprzenie, w połączeniu ze sztuczną paniką, coś gdzieś tam, komuś nie działa, a zresztą kogo to

Wykrzaczające się Wi-Fi 5Ghz, które powoduje dziwne zawieszanie urządzeń i czasem wymusza restart routera, bo nie chce w ogóle potem działać. Niemniej mam to samo oprogramowanie i ani na telefonie, ani na laptopie problemów nie mam. Raz miałem problem z połączeniem na laptopie poprzez Wi-Fi, ale przed momentem sprawdziłem i to był laptop z modułem 2,4 Ghz.

Myślę, że przyczyna jest gdzieś indziej. Od samego początku mam wyłączoną usługę Wi-Free, zmieniony SSID i hasło, zarezerwowane IP dla moich urządzeń i może tu jest jakiś związek. Zazwyczaj wszyscy zostawiają w routerach UPC (i nie tylko UPC) domyśle ustawienia.

Nie tylko TY, więc nad czym tutaj dalej zdzierać klawiaturę, wszystko w temacie

2.4 GHz faktycznie działa bez problemu. A do tych co działa Wam bez problemu jakie macie karty sieciowe ??

Większość ma problem z kartami TP-Linka a telewizory to nie ma na to reguły.

I nie mówcie ze to cos po stronie uzytkownikow bo nie jest mozliwe zeby akurat po aktualizacji tyle osob mialo nagle problem z 5GHz.

P.s ustawialem w routerze wszystko na sztywno : kanaly czestotliwosci nazwy sieci nic to nie daje.

Wi-free tez off

Co do Dongli od TP-Linka to problemy miałem z różnymi. Kilka na 2,4 i jeden na 5 GHz. Niestabilne połączenie lub wręcz zrywanie moze nie było codziennościa, ale zdarzało się. Problemy z podłączeniem do sieci też bywały więc szukałbym przyczyny w donglu TP-Linka, a nie w Routerze UPC. Zresztą jak tak czytam ten temat na forum UPC to właśnie użytkownicy takowych mają problem. Dodam, że jakiś czas temu miałem przypadek takiego dongla, który tak bez powodu się wyłączał by za chwilę się włączyć ponownie i działać godzinami bez większych problemów.