Jaki router, pomóżcie :)

(ania.ostrowska90) #1

Witam,
Na początku zaznaczę że jestem zupełnie zielona w temacie. Proszę o jak najprostsze rozwiązania.
Mieszkam w domu 3 kondygnacyjnym. Póki co router jest w sypialni.
Nie ma super zasięgu, a zależy mi żeby był oddalony od miejsca w którym śpimy a dla rodziców (piętro wyżej) dawał normalny sygnał do podstawowych czynności. Czy jest jakiś router, który nie rozsiewa fal dookoła przez cały czas tylko aktywuje się w momencie podłączenia WiFi np. W tel i działa tylko w konkretnym kierunku? (z góry przepraszam jeśli coś jest głupie i nielogiczne:p)
Dodatkowo, w sezonie letnim w domku obok (jakieś 10-15 metrów) wynajmujemy pokoje więc i tam by się jako taki przydał. Teraz sygnał jest w miarę więc gdybym kupiła nowy mocniejszy router stawiając go na parapecie to może by starczyło a jeśli nie to mogę do routera podłączyć zewnętrzna antenę kierunkowa? Wykireować na domek i wzmocni to trochę jakość sygnału? Czy muszę dodatkowo tam jakiś router postawić?
I Jeszce jedno. Domek do wynajmowania jest niższy o jedno piętro. Jeśli postawie router na najwyższym w 3pietrowym to sygnał dotrze do 2 piętrowego?
Bardzo proszę o pomoc :slight_smile:

(WODZU) #2

Jeśli obecny router sprawdza się, a kupisz nowy z silniejszym nadajnikiem, wszystko powinno być w porządku.

Niestety nie. Np. routery TP-Link mają z tyłu włącznik, który włącza i wyłącza Wi-Fi po naciśnięciu. Nie trzeba logować się do panelu administracyjnego, aby tego dokonać. Widzę, że obawiasz się fal radiowych. Interesowałem się tym tematem jakiś czas temu i póki co nie ma jakichś konkretnych badań wskazujących na szkodliwość tego typu urządzeń. Zapewne twoi sąsiedzi również posiadają takie urządzenia i nie masz wpływu na to czy są włączone. Bardziej “niebezpieczny” byłby telefon przyłożony do ucha, podczas rozmowy z dala od nadajnika, a nosisz go zapewne cały czas przy sobie.