1. Samochod Duzo zalezy od odpowiedniego wyboru samochodu do driftowania. Nie nalezy sie z tym spieszyc, poniewaz pierwsze samochody maja zbyt malo mocy, aby dobrze nimi driftowac. Gdy bedziesz mial/ala dostep do lepszych samochodow (druga generacja juz sie po tuningu w miare nada) to wtedy zacznij myslec o samochodzie. Wczesniej po prostu najesz sie nerwow, bo samochod bedzie jechal wolno i zbyt mocno scinal zakrety. Najlepiej, w brew pozorom, wybrac samochod w miare przyczepny. Muscle cary za bardzo, wedlug mnie. “tancza” i trudno je utrzymac w poslizgu. Ja driftowalem mercedesami, ale i inne beda znakomite. Stuninguj cale performance jak najwyzej, parametry ustaw raczej na przyspieszenie, niz na maksymalna predkosc, zawieszenie na nadsterownosc (oversteer), opon nie ruszaj, a nitro na to by dostarczal Ci duzo mocy (bodajze velocity). Dorob w autosculpt jak najwiekszy spoiler, by oddac tym czynem hold poslkim tunerom (wiekszosci). 2. Drift Wazne, by przed driftem osiagnac jak najwieksza poredkosc, do tego przyda sie nitro (szczegolnie na torze). Duza predkosc daje duzy bonus i ulatwia drift. Wescie w drift sprowadza sie do wcisniecia kursora odpowiadajacego za kierunek jazdy w odpowiednia srtone i w odpowiednim momencie (kwestja czwiczen). Pamietaj, aby caly czas trzymac palec na gazie. Drift mozesz kontrolowac. Pamietaj, ze im wiekszy bedzie kat samochodu w stosunku do wewnetzrnej krawedzi jedzdni, tym ciasniej bedziesz zakrecal. Zalezy to tez od predkosci. W razie klopotow, w postaci mozliwosci udezenia w bande, lepiej jest zwolnic i zachowac punkty, niz ich czesc stracic udezajac w bande. W ekstremalnych przypadkach, gdy udezenie wydaje sie byc nieunikione, mozna puscic na chwile gaz, albo wszystkie klawisze, wzglednie przyhamuj. Jest szansa, ze samochod odzyska chwlowo przyczepniosc i nie walnie w bande. Mozna zastosowac ten chwyt rowniez, kiey samochd zacznie nam tanczyc na prostej, gdy bedziemy probowali skontrowac. Warto tez pamietac, szczegolnie na gorskich trasach, zeby przy odpowiednio duzej predkosci zaczynac przy wewnetrzej stronie zakretu. Da Ci to pewien zapas przestrzeni i czasu, aby moc odpowiednio zareagowac. Kiedy skonczymy driftowac zakret, mamy chwile czasu, zanim punkty nalicza sie na nasze konto. Jest tak dla tego, ze w tym czasie mozemy zaczac nowy zakret, i wtedy wzrosnie nam mnoznik punktow. Jedynie na gorskich trasach, na samych zakretach wyznaczone sa odcinki, ktorych przejechanie na drifcie powpduje wzrost mnoznika o jeden. Dodatkowo pzrejechanie calego, powiedzmy, sektora odcinkow na jednym combie powoduje wzrost mnoznika. Taki sam bonus otrzymujemy, gdy nastapi idealne wejscie w zakret na torze (zgodnie z linia zielona). 3. Uwagi dodatkowe. Na torach sa specjalnie wyznaczone odcinki zaktetow (po wewnetrznej i zewnetrznej stronie), ktore powoduja, ze punkty nabijaja sie nam szybciej. Warto z nich kozystac przy kazdej okazji, ale nalezy uwazac, by nie walnac w bande. Wydaje mi sie, ze na tych fragmetach jest rowniez o wiele latawiej manewrowac samochodem, a sam samochod nie zwalnia, a przyspiesza. Tor podzielony jest na sektory, ktore wyznaczaja dwa kolory linii. Pomiedzy nimi mozna ciaganc drift, ale konczy sie on automatycznie z chwila przejechania linii konczacej sektor (czerwona linia). Jezeli komus zachce sie wykonywac Qucik Race’y, to sa tam 21 albo 22 drifty. Miedzy nimi znajduja sie drifty na ulicach. Jezeli chcialbys/alabys bardzo kontynuowac combo, a do nastepnego zakretu daleko, to mozesz zrobic tak: gdy pzrejedziesz zakret, rozhustaj samochod, by skrecal raz w lewo, raz w prawo. Gdy beda to odpowiednio mocne skrety, komputer uzna, ze robisz drifty na zakretach, i bedzie kontynuowal drift, podnoszac jednoczesnie mnoznik . Jest to bardzo przydatne, ale glownie na torach ulicznych, na gorskich przez wiekszosc tras jest zbyt wasko, by to zrobic.