Jaki smartfon nowy/używany z Androidem do 800zł (1000zł)?

Cześć,

Poszukuję telefonu nowego lub używanego o parametrach jak poniżej. Moje opisy szczegółów można pominąć. Mam swoje typy, mam nadzieję, że pomożecie w słusznym wyborze.

 

System: Android

Rozmiar wyświetlacza: 5-5,5’’ (optymalnie 5,1-5,3’’)

Pamięć RAM: minimum 2GB (optymalnie 3GB)

Budżet: do 800zł (tak szacuję, jeśli ktoś mnie przekona, że warto wydać 1000zł to tak zrobię).

 

Najważniejsze dla mnie wymagania:

1.       Dobrej jakości aparat – nie znam się na fotografii. Zależy mi aby zdjęcia były dość „ostre i wyraźne”. Robię głównie na „auto” i  raczej w dobrym oświetleniu. Mam chwilowo w użytkowaniu SGS5 Neo, gdzie zdjęcia IMO wychodzą bardzo przyzwoite, chciałbym aparat na minimum takim poziomie. Potrzebny głównie do „skanów” dokumentów, trochę zdjęć na olx, allegro, mms, czasem trafi się jakieś zdjęcie z wakacji. Nie zawsze mam przy sobie lustrzankę, a aparat w telefonie to najczęstsze co mam pod ręką. Jest też wygodniej i szybciej.

2.       4G/LTE – najlepiej w obydwu pasmach 800MHz i 1800MHz - planuję przeprowadzkę (na wioskę), nie wiem jak tam będzie działała sieć, może będę musiał zmienić operatora, telefon może być też chwilowo „głównym” dostawcą internetu do domu, więc to ważna dla mnie kwestia.

3.       Wsparcie producenta lub xda – najlepsze byłoby wsparcie takie jak mają Xiaomi, ewentualnie znane flagowce (2, 3 duże update’y), telefon ma działać przez 2-3 lata na w miarę aktualnym sofcie. Niejednokrotnie rootowałem telefony, odblokowywałem bootloadery czy wgrywałem inne romy, więc z tym sobie poradzę.

4.       Nawigacja – punkt równie ważny co wszystkie poprzednie. Dużo jeżdżę na mapach Google’a + Yanosik, kwestia aby dość szybko łapał „fixa”, nie za często się gubił i stabilnie trzymał pozycję.

5.       Bateria – aby wytrzymywała chociaż 1 dzień, zwykle mam gdzie doładować, ale różnie to bywa. Często włączony internet mobilny plus gps. Nie noszę powerbanków ze sobą.