Jaki sprzęt do Linuksa?

Nie wiem, czy to odpowiedni dział żeby o to pytać. Mianowicie, obecnie mam Windowsa Vistę a chcę się przerzucić na Linuxa, usiłuję już od jakiś 2 lat ale ciągle mój komputer po prostu złe z nimi działał, bądź nie dawało się zainstalować sterownika do karty graf. Interesuje się Linuxami tak powierzchownie, podoba mi się cala ta otoczka itp. Nie znam się na razie nic na tych systemach ale jakbym go już miał to na pewno bym przy nim został. Obecnie mam 2 letni komputer na którym nie mogłem zainstalować Linuxa, jest to oryginalny komputer Pacardbella i chyba na tym dysku tylko Vistę mogę mieć - mniejsza o to.

Chcę się dowiedzieć jaki komputer musiałbym mieć, albo jaka kartę graficzną bądź nawet dysk żeby Linux zasuwał, w grę wchodzi nawet wymiana sprzętu bądź poszczególnych komponentów.

Obecnie mam:

Vista HP 32bit

DualCore Intel Core 2 Duo E6300, 1866 MHz (7 x 267)

MSI MS-7301 (Packard Bell OEM) (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)

Chipset VIA PT890

1GB RAMu (2 x 512)

Radeon X1650 Series (256 MB)

Dysk i tak mam zamiar wymienić. Dystrybucją będzie pewno Ubuntu, ale chce być pewnym, że po zmianach będzie można było grac w gierki takie jak Dofus czy coś tam, i żeby np. Beryl itp. tez działało. Po prostu jaki najlepszy sprzęt do Linuxa.

najlepiej nvidia

Ściągnij Ubuntu i spróbuj w LiveCD, teoretycznie ten sprzęt powinien być obsługiwany. Możliwe, że 2 lata temu były problemy, ale z najnowszą wersją Ubuntu powinno być ok.

Co wy tam gadacie ??

Przecież ATI wypuściło Catalista pod Linuxa wiec karta bez różnicy.

Poza tym polecam Mandrive 2009. Posiada pełne wsparcie dla Core 2 Duo.

Osobiście ja miałem z nią najmniej problemów. W sumie to wcale nie miałem xD

Samo mi wyszuka sterowniki itp.?

Dodane 18.01.2009 (N) 13:30

To co mam w końcu zrobić, wymienić coś, czy nie? Dysk jaki kupić? I lepsza Mandriva od Ubuntu?