Jaki sprzęt potrzebny do internetu nielimitowanego?

Cześć co jest dokładnie potrzebne do internetu nielimitowanego? Jaki sprzęt? Mógłby ktoś dokładnie to objaśnić?

Wyjaśnij najpierw co rozumiesz przez “internet nielimitowany”.

Chciałbym założyć w domu stałe łącze jakieś 4mb/s. Jaki sprzęt jest do tego potrzebny? Co dokładnie?

Ciągle nie powiedziałeś skąd chcesz ten internet. Część dostawców daje swój sprzęt i nie musisz nic dokupować, część doprowadza do domu tylko kabel, ew. modem i o resztę musisz martwić się sam. Określ się od kogo chcesz neta, to będzie można ciągnąć temat dalej.

Nie znam się na tym kompletnie. Doprowadzają do domu kabel? O to mi właśnie chodzi,żeby ktoś mi wytłumaczył co dokładnie potrzeba. Chciałbym właśnie internet od dostawcy, który daje swój sprzęt i nie musieć nic dokupować. Jeśli znowu nie odpowiedziałem wystarczająco do przepraszam ale jak już mówiłem kompletnie się na tym nie znam.

Skoro tak chcesz, to takiego dostawcę musisz znaleźć. UPC, ORANGE, Vectra (tu głowy nie dam czy swoje routery dają). Lokalni dostawce najczęściej doprowadzają kabel i o router zadbać musisz sam (to akurat nie są duże koszty).

Doprowadzają tylko kabel? Czy robią jakąś puszkę? Jak wygląda doprowadzanie kabla? Wiercą otwór? I to wszystko? W sumie sprzęt mogę załatwić sobie sam.

To wszystko zależy już od dostawcy. Zorientuj się po prostu od kogo możesz mieć u siebie neta i wtedy kombinuj.

Właściwie to nie ma znaczenia czy ISP dostarcza sprzęt, czy tylko kabel, Tobie potrzeba jedynie karty sieciowej w komputerze. Często dostawcy podaja minimalne wymagania na swojej stronie, aby technicznie możliwe było doprowadzenia łącza do klienta.

Orange doprowadza sygnał ADSL kabelkiem RJ11 z gniazdka telefonicznego, wtedy nie wystarczy karta sieciowa. Trzeba posiadać albo modem ADSL albo router z funkcją modemu ADSL. Jednak w ofercie posiadają modem Livebox który rozwiązuje ten problem, jednak jest dodatkowa opłata za to.