Jaki system dla podanej konfiguracji PC

Witam. 

Jestem nowicjuszem na forum.

Chciałbym sie dowiedzieć, jaki system polecacie do zwykłego użytkowania komputera. Przeglądanie internetu, gry, itp.

 

AMD Athlon 64 X2 dual core Processor 5200+  2,71 GHz, 2GB RAM

 

Obecnie uzywam xp, troche nudzi mnie już ten system, przałoby się coś na odświeżenie. Coś solidnego i stosunkowo mocnego.

 

 

windows xp ewentualnie vista

Możesz wgrać nakładkę upodabniającą system np. do visty czy 7, już będzie "coś odświeżone.

Jeżeli nudzi Cię windows, to polecam linuxa. Na początek ubuntu najlepiej.

Stawiaj Windows 7, spokojnie wejdzie :slight_smile:

Same okna pójdą na znacznie słabszym sprzęcie, gorzej jak włączysz przeglądarkę internetowa i obciążające ja pluginy :frowning:

 

I co to ma znaczyć" stosunkowo mocnego? "

Co do Linuxa, raczej Mint - Ubuntu początkującemu bym jednak nie polecał. Są tacy, którzy to distro lubią, ale myślę, że używając Ubuntu można się zniechęcić.

 

Pod Linuxem może być nienajlepiej z grami, ale ciężko cokolwiek innego zaproponować. W zasadzie nie ma innego systemu, który nadawałby się do codziennego użytku - poza WIndowsem, Linuxem i ew. BSD czy Solarisem, ale z punktu widzenia zwykłego użytkownika to w zasadzie to samo co Linux.

32 bitowa “Siódemka” moim zdaniem najlepsza opcja. 

Linux Ubuntu/Debian/Mint 64-bitowy z KDE powinien działać dobrze :slight_smile:

Ja mam słabszy sprzęt, AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4600+ 2,3 GHz i 2 Gb RAM, śmiga na nim Windows 8, działa bez zarzutu :wink:

Na tym sprzęcie postawisz jak na razie każdego Windowsa, każdego Linuxa, każdego MacOS X`a, więc masz co wybierać :wink:

@maciekplaygaming, co do OS X to nie byłbym taki pewien. To już będzie hackintosh, który będzie łamał licencję systemu.

Niektórzy twierdzą, że według polskiego prawa jest to legalne. Tzn. zapis licencji który tego zabrania łamie polskie prawo.

 

Ale zdania są podzielone.

@maciekplaygaming

 

Do autora tematu: