Jaki wybrać internet?

Witam wszystkich

Moje pytanie dotyczy internetu, obecnie mam neostrade, ale miałbym możliwość podłączenia internetu osiedlowego o szybkosci 2mb za 50zł (cena korzystna)

Martwi mnie tylko to że IP owszem mam swoje publiczne, ale jest stałe co chyba nie jest dobre, bo w razie jakiś problemów typu spam ataki hakerskie będą zawsze na moje IP które nigdy się nie zmieni a w neostradzie wtyczka z gniazdka i IP zmienione :lol:

No i jeszcze jedna kwestia, że jest też zagrożenie ze strony innych użytkowników osiedla, bo my będziemy w otoczeniu sieciowym i jest możliwość pobierania danych z dysków między sobą :?

Nie wiem czy dobrze pisze nie znam się na tym na tyle, żeby podjąć samemu decyzję dlatego proszę was o opinię. Za odpowiedzi z góry dziękuję Pozdrawiam

Będziesz miał jeszcze gorzej jak w neo. Twój komputer nie dość, że nie będzie miał publicznego IP, to jeszcze nie będziesz miał na niego żadnego wpływu (wtyczka z gniazdka).

publiczne ip będzie tylko, że stałe i to jest chyba problemem?

Nie będziesz miał publicznego IP. Osobiście chciałbym mieć niezmienny stały adres IP. Daje to bezproblemową możliwość dostania się do swojego komputera z zewnątrz. Można z łatwością postawić serwer (choćby WWW). W TP można mieć stałe IP (usługa DSL) w cenie znacznie wyższej niż za neostrade. Reasumując ludzie przedsiębiorczy zabijają się o taki adres (największe korporacje handlują całymi pulami), a Ty marudzisz.

a powiedz mi kolega, dlaczego by nie mógł mieć publicznego IP? Bo akurat w mojej sieci jest taka możliwość…

Mówie ci że będzie :lol: pytałem o szczegóły prywatne ip cena 45zł jak ktoś chce publiczne stałe 5zł dopłaty co miesiąc

Z tego wnioskuje, że jest to zwykła sieć LAN. Jeden adres zewnętrzny (być może stały). Pozostali podpięci pod NATa.

W takim razie nie dopłacaj. :lol:

to już lepiej mieć publiczne stałe niż prywatne :lol:

Co może być zaletą (możliwość postawienia własnego serwera), ale też wadą (większe narażenie na ataki hakerów).