Zamierzam zakupić router , chciałabym podzielić sygnał na komputer PC i laptopa. Moim dostawcą internetu jest Multimo. Muszę mieć router z technologią ADSL2+. Proszę o poradę jaki router kupić tak do 200 zł
Obserwowałam TP-LINK TD-W8960N oraz Linksys WAG 54G2, nie wiem któy jest lepszy. Czy jeżeli zakupię któryś z tych 2 routerów, będzie mi potrzebne jeszcze jakieś urządzenie aby podłączyć PC i laptopa. Proszę o wyczerpującą informację, gdyż w tym zakresie jestem zupełnym laikiem
TP-Link ma bardziej rozbudowaną konfigurację, ma odkręcaną antenę, jest tańszy.
Linksys lepszy jakościowo. Produkcja amerykańska (Cisco), a nie chińska. Ale ma nieco ograniczony panel konfiguracyjny, jest droższy no i antenę ma wbudowaną.
– Dodane 09.04.2010 (Pt) 19:33 –
TP-Link ma bardziej rozbudowaną konfigurację, ma odkręcaną antenę, jest tańszy.
Linksys lepszy jakościowo. Produkcja amerykańska (Cisco), a nie chińska. Ale ma nieco ograniczony panel konfiguracyjny, jest droższy no i antenę ma wbudowaną.
Zależy, czy chcesz mieć internet bezprzewodowo, czy po kablu. Jeśli chcesz rozprowadzić internet kabelkami, to musisz mieć w stacjonarnym kompie kartę sieciową. Sprawdź w menedżerze urządzeń. Taka karta to pewnie koło 15 zł. Co do laptopa, to chyba nie ma takich, które karty sieciowej nie posiadają. No i oczywiście kilka metrów kabla. Kupujesz na metry. W sklepie powiedz, że chcesz rozprowadzić internet od routera do kompa i powinni Ci doradzić. Jeśli natomiast będziesz chciała mieć internet bez kabli, to dla stacjonarki będzie potrzebna bezprzewodowa karta sieciową. Tu już będzie trochę drożej, ale pewnie w okolicach 50 zł się zmieścisz. Laptop powinien mieć kartę wifi wbudowaną, więc tu nie ma problemu.