Jaki wybrać system operacyjny

Są różne opinie odnośnie systemu operacyjnego. Mam z tego powodu dylemat, przymierzam się do zakupu nowego sprzętu. W tych kwestiach jestem zdecydowanym laikiem. Dotychczas użytkowałem system Windows XP. W nowym sprzęcie, który można kupić jest już system Vista. Jak już wspomniałem jest szereg ocen i opinii w tym zakresie. Spotykam się z opiniami, że lepiej pozostać przy XP ale są też i opinie, że jeżeli już kupuje się coś nowego to lepiej z Vistą, gdyż na XP już nie będzie uaktualnień natomiast Vista jest stale poprawiana. Sprzedawca sugeruje mi laptop z Vistą, tłumacząc mi jednocześnie, że przy pamięci operacyjnej 2GB nie będzie problemów z użytkowaniem. Wiem, że są zwolennicy różnych opcji w zakresie systemu operacyjnego, ale czy można liczyć na jednoznaczna odpowiedź - w przypadku jeżeli komputer ma być użytkowany wybitnie amatorsko.

Korzystam z dwóch laptopów. Na jednym z nich jest Windows XP PRO, na drugim Windows Vista Ultimate z SP1. Po dwóch tygodniach wytężonej pracy na Viście stwierdzam, że jest to system godny uwagi, z którym pracuje się bardzo komfortowo. Moim zdaniem kupując nowy sprzęt warto obecnie rozważyć zakup Visty

Moim zdaniem trudno ocenić - z pewnością istotne są przyzwyczajenia. Każdy ma swoje plusy i minusy. Jedno jest pewne - 2GB pamięci to nie problem w żadnym z tych systemów (32 bitowe windowsy obsługują do 4GB-choć część zajmą zasoby sprzętowe-czyli system pokaże nieco mniej).

Mam Viste, miałem XP. Po przesiadce na viste uważam, że jest dużo lepsza od xp. Ładniejsza, mniej problemów, błędów itp. Polecam viste. :wink:

Mam dwa systemy. Na laptopie Viste, a na komputerze XP. Vista jest nawet dobrym systemem operacyjnym. Z nowym sprzętem lepiej zostać przy Viście.

nautilus68 ,