Jaki założyć optymalny akumulatorek?


(Filifera) #1

Witam.

Pragnę skorzystać z porady odnośnie zakupu optymalnego akumulatora do mojego samochodu. To jest OPEL ASTRA 2 KOMBI ROK PROD. 2000 z silinikiem benzynowym 1,6.

Niestety stary akumulator pada ciągle ze wzgledu na małe dystanse pokonywane przez samochód i zbyt duże przerwy w używaniu samochodu . Parametry starego akumulatora to : oryginalny oplowski aku 12 V. 60 Ah. 370 a (DNI). Szczerze mówiąc chciałbym zakupić lepszy i wytrzymalszy o lepszych parametrach do tego samochodu a zupełnie sie nie znam na tej tematyce


(Longhorn2009) #2

Kup jakiś droższy o pojemności 60Ah.


(Zbych ) #3

To że aku pada przy krótkich trasach to nie wina tych krótkich tras , możliwe że jest zbyt stary ponad 5 lat a możliwe że to wina ładowania aku przez alternator samochodowy , najpierw przed zakupem nowego aku jedź do elektryka samochodowego niech pomierzy ładowanie.


(Kylo Tk) #4

Nie do końca, przez to że aku jeździ po krótkich trasach jest on niedoładowywany. Sprawdź ładowanie jak będzie inne (musi być od 13,8 do 14,4 V) to regulator napięcia powiedział papa, a jak będzie dobre to aku powiedział papa. Dla ciebie będzie lepiej jeżeli będzie to opcja 1 która jest dużo tańsza w naprawie.


(Zbych ) #5

Tak było "100"lat temu kiedy samochody posiadały prądnice jak również w samochodach już z alternatorami ale ze słabymi stabizatorami/regulatorami napięcia w takich samochodach prąd ładowania był uzależniony od prędkości obrotowej silnika, obecnie samochody posiadają elektroniczne układy stabilizacji napięcia i ładowania i napięcie i prąd ładowania są niezmienne nawet na minimalnych obrotach silnika , napięcie 13,8V jest to najniższe napięcie ładowania stosowane w samochodach wyposażonych w "małe" akumulatory , takie do 45Ah , w "dużych" akumulatorach stosuje się większe napięcie ładowania jednak nie większe jak 14,5V , kupując nowy aku należy ściśle stosować się do zalecen producenta samochodu gdyż to on określa jakim napięciem będzie ładowany aku. Stosowanie dużych aku przy małym napięciu ładowania powoduje jego niedoładowywanie w odwrotnym przypadku zbyt szybkie ładowanie i szybsze "zużycie" aku. Dobrze dobrany aku i w 100% sprawny układ ładowania nie ma prawa np."przygaszać" świateł krótkich czy długich na wolnych obrotach. Jeżeli posiadałeś ten aku od początku czyli od roku 2000 to aku poprostu kończy swoje życie , jest już "dziadkiem" w stanie agoni.


(JNJN) #6

A co tak krzyczysz, opcja edytuj i popraw.JNJN