Jaki zestaw narzędzi do prostych napraw samochodu?

Dostałem samochód i jestem w trakcie zdawania prawa jazdy. Z tym, że samochód jest zleksza uszkodzony, nie ma w nim ani jednego narzędzia i muszę w nim wymienić kilka małych rzeczy. Jaki zestaw narzędzi przyda mi się do prostych napraw?* Jakiej firmy kupić narzędzia żeby służyły mi długi czas? Co mogę kupić teraz a co później? Cena nie gra roli, ale nie obrażę się jeśli będzie dość niska :slight_smile:

*Proste naprawy to np. wymiana filtra oleju i ropy, wymiana wtyczek w akumulatorze itp.

Podstawowym i standartowym wyposażeniem fabrycznie nowego samochodu jest jeden klucz , klucz do odkręcania śrób od kół i lewarek do podnoszenia samochodu , to jaki zestaw narzędzi jest Ci potrzebny to zależy od marki samochodu a w zasadzie kraju z jakiego pochodzi , inne typy śrób posiadają samochody japonskie , francuskie czy niemieckie ,np w niemieckich samochodach stosuje się śróby o na klucze 6,8,10,12,14 (czyli liczby parzyste) a w francuzach pomieszane w tym dużo śrób na klucze 7.9,11, i dla zmyły 16 w dodatku torsy (gwiazkowe) jak i imbusy. Pozatym wymiana “wtyczek” na akumulatorze może nie być prostą czynności , sama wymiana jest prosta , ale skutki takiej wymiany mogą być poważniejsze, samochody które posiadają sterowanie “komputerowe” nie powinny być pozbawiane energi , każde takie pozbawienie energi “komputera” wiąże się z tym że utraci on swoje ustawienia (dokładnie takie same skutki jak podczas wyciągnięcia bateri z płyty gł kompa domowego) komputer samochodowy cały czas kontroluje “samochód” (spalnie , mieszanke paliwowo-powietrzną , zużycie części np. klocków hamulcowych , czy zużycie i funkcjonowanie katalizatora) i cały czas koryguje ustawienia komputera jednoczesnie zapisując w pamięci poprzednie parametry, które kiedy nastąpi jakaś awaria samochodu te dane potrzebne są “mechanikowi” , odpinając akumulator “resetujemy” komputer przywracając go do ustawień fabrycznych , czyli posiada on dane dokładnie takie jak dla nowego samochodu , co np. jeżeli samochód ma przejechane np.100 tyś km może okazać się błędnymi danymi przekazywanymi przez komp do silnika i innych układów. Najczęsciej taki reset kompa objawia się nieprawidłową pracą silnika i zwiększonym zużyciem paliwa.Każde odpięcie akumulatora powinno odbywać się w specjalistycznej placówce , gdzie zostanie sporządzona kopia danych z kompa samochodowego a po naprawie ta kopia przywrócona , w innym przypadku kiedy akumulator z jakiegoś powodu odepniemy a następnie podłączymy to w razie stwierdzenia nieprawidłowości w pracy silnika należy udać się do “regulacji” kompa. Oczywiście nie wszystkie samochody są takie wybredne i dotyczy to raczej nowszych samochodów w wieku około 10 lat-do najnowszych , niektóre z nich posiadają kompy które mają własne “ukryte” zasilanie ale to dotyczy samochodów japonskich i niemieckich z wysokiej półki.

jeju zbychu czegoś ty się nawąchał :o on się pytał o narzędzia a nie jak odłączyć akumulatorka

a i nie wtyczek do akumulatora tylko klem :slight_smile: to takie małe sprostowanie a co do narzędzi to odpuść sobie napewno markiety w których po rewelacyjnej cenie można kupić cały kuferek narzędzi które lamią się jak zapałki

osobiście z wlasnego dośw polecam coś z CRV albo DEDRy lub jeśli cena żeczywiście nie gra roli to coś z “CHROME VANADIUM” LUB TAKIEJ FIRMY JAK “PROXXXON” czy jakoś tak już dokładnie nie pamiętam tej nazwy

Edit

unikaj nażędzi firmy Coval totalny chlam

Oj tylko napisałem co może spowodować zwyczajne czasem nie wymagające narzędzi odpięcie akumulatora , bo niektórym to wydaje się bardzo prosta “operacja” i niektórzy nie mają pojęcia jakie skutki “uboczne” to może przynieść. Nawet samo podpięcie klemów akumulatora pod instalacje w nieodpowiedniej kolejności może całkowicie uszkodzić komputer samochodu. A wiem coś o tym bo mam “obok” siebie elektromechanika który w okresie zimowym większość swoich zysków ma właśnie z wymiany koputerów czy modułów sterujących , uszkodzonych właśnie podczas wymiany czy zakładania akumulatora.

Wydaje się że właściwą odpowiedzią jest – jeżeli nie wiesz co jest ci potrzebne to tym bardziej nie wiesz jak to zrobić.

Więc lepiej nie ruszaj.

Butelka wody, drut, ręczniki papierowe, taśma jakas przezroczysta i Power Tape, kombinerki, lejek, latarka, cos ostrego… Ja mam 10 letnie autko i wszystko mi się przydaje :slight_smile: Komplecik do wymiany kół, paska klinowego.

Jak autko stare to koniecznie jakiś preparat do zapieczętowanych śrub

Telefon aby zadzwonic po pomoc gdy wszystko zawiedzie :twisted:

Zapieczętowanych, czy zapieczonych bądź zardzewiałych :? :? :?

Podstawa:

http://www.allegro.pl/item581724340_kom … k_s_r.html

lub jak masz więcej kasy:

http://www.allegro.pl/item581723295_kom … k_s_r.html

Oraz:

http://www.allegro.pl/item586991008_klu … i_f_a.html

Do tego:

http://www.allegro.pl/item564775430_wkr … y_s_r.html

No i dorzuć jakieś kombinerki, komplecik kluczy imbusowych parę torxów, młotek i jesteś wyposażony jak nie jeden warsztacik samochodowy.

Podałem ci linki do marki S&R - może i mało znanej ale bardzo dobrej. Narzędzia bardzo wysokiej jakości i w średniej cenie.

Inne dobre marki to: Beta, Stanley, Proxxon, Gedore, Jonnesway i jeszcze parę innych.

Zdecydowanie unikaj: Topex, Toya, Cowal, Lux, Yato, oraz zakupów w marketach, tak jak ktoś już wcześniej słusznie zauważył.

Tutaj zasada jest raczej prosta: zdecydowanie jakość idzie z ceną w parze.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Zapomniałem napisać, że ten samochód to Peugeot 405.

Co do:

Nie wiem i tego nie ukrywam :slight_smile: Ale ostatnio troche “podłubałem” w silniku i twierdzę, że wszystkiego mogę sie nauczyć.