Jaki zestaw narzędzi do prostych napraw samochodu?


(Marekglapa) #1

Dostałem samochód i jestem w trakcie zdawania prawa jazdy. Z tym, że samochód jest zleksza uszkodzony, nie ma w nim ani jednego narzędzia i muszę w nim wymienić kilka małych rzeczy. Jaki zestaw narzędzi przyda mi się do prostych napraw?* Jakiej firmy kupić narzędzia żeby służyły mi długi czas? Co mogę kupić teraz a co później? Cena nie gra roli, ale nie obrażę się jeśli będzie dość niska :slight_smile:

*Proste naprawy to np. wymiana filtra oleju i ropy, wymiana wtyczek w akumulatorze itp.


(Zbych ) #2

Podstawowym i standartowym wyposażeniem fabrycznie nowego samochodu jest jeden klucz , klucz do odkręcania śrób od kół i lewarek do podnoszenia samochodu , to jaki zestaw narzędzi jest Ci potrzebny to zależy od marki samochodu a w zasadzie kraju z jakiego pochodzi , inne typy śrób posiadają samochody japonskie , francuskie czy niemieckie ,np w niemieckich samochodach stosuje się śróby o na klucze 6,8,10,12,14 (czyli liczby parzyste) a w francuzach pomieszane w tym dużo śrób na klucze 7.9,11, i dla zmyły 16 w dodatku torsy (gwiazkowe) jak i imbusy. Pozatym wymiana "wtyczek" na akumulatorze może nie być prostą czynności , sama wymiana jest prosta , ale skutki takiej wymiany mogą być poważniejsze, samochody które posiadają sterowanie "komputerowe" nie powinny być pozbawiane energi , każde takie pozbawienie energi "komputera" wiąże się z tym że utraci on swoje ustawienia (dokładnie takie same skutki jak podczas wyciągnięcia bateri z płyty gł kompa domowego) komputer samochodowy cały czas kontroluje "samochód" (spalnie , mieszanke paliwowo-powietrzną , zużycie części np. klocków hamulcowych , czy zużycie i funkcjonowanie katalizatora) i cały czas koryguje ustawienia komputera jednoczesnie zapisując w pamięci poprzednie parametry, które kiedy nastąpi jakaś awaria samochodu te dane potrzebne są "mechanikowi" , odpinając akumulator "resetujemy" komputer przywracając go do ustawień fabrycznych , czyli posiada on dane dokładnie takie jak dla nowego samochodu , co np. jeżeli samochód ma przejechane np.100 tyś km może okazać się błędnymi danymi przekazywanymi przez komp do silnika i innych układów. Najczęsciej taki reset kompa objawia się nieprawidłową pracą silnika i zwiększonym zużyciem paliwa.Każde odpięcie akumulatora powinno odbywać się w specjalistycznej placówce , gdzie zostanie sporządzona kopia danych z kompa samochodowego a po naprawie ta kopia przywrócona , w innym przypadku kiedy akumulator z jakiegoś powodu odepniemy a następnie podłączymy to w razie stwierdzenia nieprawidłowości w pracy silnika należy udać się do "regulacji" kompa. Oczywiście nie wszystkie samochody są takie wybredne i dotyczy to raczej nowszych samochodów w wieku około 10 lat-do najnowszych , niektóre z nich posiadają kompy które mają własne "ukryte" zasilanie ale to dotyczy samochodów japonskich i niemieckich z wysokiej półki.


(Cekol1) #3

jeju zbychu czegoś ty się nawąchał :o on się pytał o narzędzia a nie jak odłączyć akumulatorka

a i nie wtyczek do akumulatora tylko klem :slight_smile: to takie małe sprostowanie a co do narzędzi to odpuść sobie napewno markiety w których po rewelacyjnej cenie można kupić cały kuferek narzędzi które lamią się jak zapałki

osobiście z wlasnego dośw polecam coś z CRV albo DEDRy lub jeśli cena żeczywiście nie gra roli to coś z "CHROME VANADIUM" LUB TAKIEJ FIRMY JAK "PROXXXON" czy jakoś tak już dokładnie nie pamiętam tej nazwy

Edit

unikaj nażędzi firmy Coval totalny chlam


(Zbych ) #4

Oj tylko napisałem co może spowodować zwyczajne czasem nie wymagające narzędzi odpięcie akumulatora , bo niektórym to wydaje się bardzo prosta "operacja" i niektórzy nie mają pojęcia jakie skutki "uboczne" to może przynieść. Nawet samo podpięcie klemów akumulatora pod instalacje w nieodpowiedniej kolejności może całkowicie uszkodzić komputer samochodu. A wiem coś o tym bo mam "obok" siebie elektromechanika który w okresie zimowym większość swoich zysków ma właśnie z wymiany koputerów czy modułów sterujących , uszkodzonych właśnie podczas wymiany czy zakładania akumulatora.


(Zbiwis) #5

Wydaje się że właściwą odpowiedzią jest – jeżeli nie wiesz co jest ci potrzebne to tym bardziej nie wiesz jak to zrobić.

Więc lepiej nie ruszaj.


(Marcin Kieszek) #6

Butelka wody, drut, ręczniki papierowe, taśma jakas przezroczysta i Power Tape, kombinerki, lejek, latarka, cos ostrego... Ja mam 10 letnie autko i wszystko mi się przydaje :slight_smile: Komplecik do wymiany kół, paska klinowego.

Jak autko stare to koniecznie jakiś preparat do zapieczętowanych śrub

Telefon aby zadzwonic po pomoc gdy wszystko zawiedzie :twisted:


(fiesta) #7

Zapieczętowanych, czy zapieczonych bądź zardzewiałych :? :? :?


(ak6) #8

Podstawa:

http://www.allegro.pl/item581724340_kom ... k_s_r.html

lub jak masz więcej kasy:

http://www.allegro.pl/item581723295_kom ... k_s_r.html

Oraz:

http://www.allegro.pl/item586991008_klu ... i_f_a.html

Do tego:

http://www.allegro.pl/item564775430_wkr ... y_s_r.html

No i dorzuć jakieś kombinerki, komplecik kluczy imbusowych parę torxów, młotek i jesteś wyposażony jak nie jeden warsztacik samochodowy.

Podałem ci linki do marki S&R - może i mało znanej ale bardzo dobrej. Narzędzia bardzo wysokiej jakości i w średniej cenie.

Inne dobre marki to: Beta, Stanley, Proxxon, Gedore, Jonnesway i jeszcze parę innych.

Zdecydowanie unikaj: Topex, Toya, Cowal, Lux, Yato, oraz zakupów w marketach, tak jak ktoś już wcześniej słusznie zauważył.

Tutaj zasada jest raczej prosta: zdecydowanie jakość idzie z ceną w parze.


(Marekglapa) #9

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Zapomniałem napisać, że ten samochód to Peugeot 405.

Co do:

Nie wiem i tego nie ukrywam :slight_smile: Ale ostatnio troche "podłubałem" w silniku i twierdzę, że wszystkiego mogę sie nauczyć.


(anoreskax) #10

Ten wpis został oflagowany przez społeczność i został tymczasowo ukryty.