Jakie opcje graficzne najbardziej spowalniają grafikę?

Jakie opcje graficzne najbardziej spowalniają grę przy słabej karcie?

To zależny od gry ale chyba cienie.

A czy antyaliasing i anisotropic filter spowalniają?

Tak (jak bardzo spowalnia to zależy już od stopnia, na X2 minimalnie), ponieważ służą do upiększenia grafiki, antyaliasing wyostrza krawędzie, likwiduje poszarpanie. Filtrowanie anizotropowe poprawia jakość tekstur.

Jak najbardziej. Ważna jest też rozdzielczość ekranu.

AA to spowalnia dość mocno ale AF 8x aż tak mocno nie spowalnia ale AF 16x potrafi w niektórych grach dość dużo fps odjąć.

Dodane 11.12.2010 (So) 14:00

rożdzielczośc i AA zabierają tyle samo z ramu karty i tak samo odejmują fps

1280x 800 + AA 4x to to samo co 1920x 1200 AA 0x

Ogólnie najbardziej na wydajność chyba wpływa rozdzielczość .

(Ciekawostka)Ja u siebie zauważyłem na dwóch grach że im wyższe ustawienia mam ,jakość cieni ,AA itp , tym mam więcej FPS :smiley:

Cienie bardzo obciążają procesor karty. AA też męczy a AF już raczej nie (trochę tylko). Rodzaj AA też obciąża różnie np. AA multi próbkowanie jest szybsze zdecydowanie od AA super sample

A czy GTA IV czy Crisis pójdzie mi na highest jeśli wyłączę całkiem cienie, AA i AF ? Karta to HD5670 1GB i CPU X2.

Dodane 11.12.2010 (So) 16:24

OMG !? Uruchomiłem demo crysisa i mam 30/35/40FPS wszystko na very high - cienie na low, af aa off

słabeusz , na pewno pograsz w te gry płynnie na tej karcie i procku na uczciwych ustawieniach ,czy na highest tego nie jestem pewien ,pooglądaj filmiki na YouTube jak mniej więcej radzi sobie ,karta i podobny procesor ,z tymi grami .

DX 11 w tej karcie nie powali Cię na pewno ,karta jest taka sobie ,ale jak nie zmieniałeś karty przez 2/3 lata ,to poczujesz duuużą różnice :slight_smile:

Łukash pisałem przed chwilą, że mam 30/35/40 FPS w Crysisie. Wszystko very high - jedynie cienie na low i AA i AF off

A niby gra wymaga nadzwyczajnej karty graficznej, CPU X4 oraz RAM 4GB :shock: A taki Quake wars to się czasami przycina oraz mam mniej FPS… dziwne to…

I dodatkowo korzystam z Win7 a mówiąm, że 2GB RAM do gier na tym systemie to za mało…

Chyba rozumiesz ?

Bez przesady ,wymagania Crysis :

To już może zależeć od sterowników , karty ATI są bardziej nieprzewidywalne pod względem wydajności.

U mnie ORYGINALNY crysis z 2 patchami zajmował ~ 7-8gb

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

xZdzislawx , ale 15GB jest wymagane( :?: ) aby się wypakował>>>zainstalował :stuck_out_tongue: W przypadku instalacji na C ,chyba :stuck_out_tongue:

Czy demo dirta 2 obsługuje DX 11 ? Ustawiłem wszystko co się dało na ultra a cienie na medium - działa płynnie ta gra :smiley: Więc czy działa w trybie DX 11 ?

Tak, obsługuje ale ta gra jest ogólnie mało wymagająca, więc każdemu chodzi płynnie.

Demo Dirt 2 niby obsługuje DX11. W pełnej wersji jak gra wykryje kartę zgodną z DX11 to włącza tryb DX11 bez możliwości zmiany na DX9c. Jak chcesz grę odpalić w DX9c to musisz edytować jeden plik gry.

Co do Crysis to ja polecam odpalenie gry w DX9c + mod odblokowujący ustawienia z DX10. U mnie Crysis chodzi płynnie w 1440 x900 DX9c + Mod DX10 ze wszystko na Max + AF 8x + AA0x a mam HD4870.

Ogólnie DX11 zabiera około 30FPS a DX10 20FPS a efektów żadnych nie dodaje w porównaniu do DX9c. Ale to wina Xbox-a i PS3 w których zawarte są GPU zgodne z DX9c.

Najbardziej chyba męczy grafę DX11 z teselacją oczywiście 8) 8) 8)