Jakie opcje graficzne najbardziej spowalniają grafikę?


(słabeusz) #1

Jakie opcje graficzne najbardziej spowalniają grę przy słabej karcie?


(Rmk) #2

To zależny od gry ale chyba cienie.


(słabeusz) #3

A czy antyaliasing i anisotropic filter spowalniają?


(Cyba91) #4

Tak (jak bardzo spowalnia to zależy już od stopnia, na X2 minimalnie), ponieważ służą do upiększenia grafiki, antyaliasing wyostrza krawędzie, likwiduje poszarpanie. Filtrowanie anizotropowe poprawia jakość tekstur.


(Simon1991) #5

Jak najbardziej. Ważna jest też rozdzielczość ekranu.


(Rmk) #6

AA to spowalnia dość mocno ale AF 8x aż tak mocno nie spowalnia ale AF 16x potrafi w niektórych grach dość dużo fps odjąć.

-- Dodane 11.12.2010 (So) 14:00 --

rożdzielczośc i AA zabierają tyle samo z ramu karty i tak samo odejmują fps

1280x 800 + AA 4x to to samo co 1920x 1200 AA 0x


(Łukash) #7

Ogólnie najbardziej na wydajność chyba wpływa rozdzielczość .

(Ciekawostka)Ja u siebie zauważyłem na dwóch grach że im wyższe ustawienia mam ,jakość cieni ,AA itp , tym mam więcej FPS :smiley:


(suchmen) #8

Cienie bardzo obciążają procesor karty. AA też męczy a AF już raczej nie (trochę tylko). Rodzaj AA też obciąża różnie np. AA multi próbkowanie jest szybsze zdecydowanie od AA super sample


(słabeusz) #9

A czy GTA IV czy Crisis pójdzie mi na highest jeśli wyłączę całkiem cienie, AA i AF ? Karta to HD5670 1GB i CPU X2.

-- Dodane 11.12.2010 (So) 16:24 --

OMG !? Uruchomiłem demo crysisa i mam 30/35/40FPS wszystko na very high - cienie na low, af aa off


(Łukash) #10

słabeusz , na pewno pograsz w te gry płynnie na tej karcie i procku na uczciwych ustawieniach ,czy na highest tego nie jestem pewien ,pooglądaj filmiki na YouTube jak mniej więcej radzi sobie ,karta i podobny procesor ,z tymi grami .

DX 11 w tej karcie nie powali Cię na pewno ,karta jest taka sobie ,ale jak nie zmieniałeś karty przez 2/3 lata ,to poczujesz duuużą różnice :slight_smile:


(słabeusz) #11

Łukash pisałem przed chwilą, że mam 30/35/40 FPS w Crysisie. Wszystko very high - jedynie cienie na low i AA i AF off

A niby gra wymaga nadzwyczajnej karty graficznej, CPU X4 oraz RAM 4GB :shock: A taki Quake wars to się czasami przycina oraz mam mniej FPS... dziwne to..

I dodatkowo korzystam z Win7 a mówiąm, że 2GB RAM do gier na tym systemie to za mało..


(Łukash) #12

Chyba rozumiesz ?

Bez przesady ,wymagania Crysis :

To już może zależeć od sterowników , karty ATI są bardziej nieprzewidywalne pod względem wydajności.


(X Zdzislawx) #13

U mnie ORYGINALNY crysis z 2 patchami zajmował ~ 7-8gb

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:


(Łukash) #14

xZdzislawx , ale 15GB jest wymagane( :?: ) aby się wypakował>>>zainstalował :stuck_out_tongue: W przypadku instalacji na C ,chyba :stuck_out_tongue:


(słabeusz) #15

Czy demo dirta 2 obsługuje DX 11 ? Ustawiłem wszystko co się dało na ultra a cienie na medium - działa płynnie ta gra :smiley: Więc czy działa w trybie DX 11 ?


(suchmen) #16

Tak, obsługuje ale ta gra jest ogólnie mało wymagająca, więc każdemu chodzi płynnie.


(Rmk) #17

Demo Dirt 2 niby obsługuje DX11. W pełnej wersji jak gra wykryje kartę zgodną z DX11 to włącza tryb DX11 bez możliwości zmiany na DX9c. Jak chcesz grę odpalić w DX9c to musisz edytować jeden plik gry.

Co do Crysis to ja polecam odpalenie gry w DX9c + mod odblokowujący ustawienia z DX10. U mnie Crysis chodzi płynnie w 1440 x900 DX9c + Mod DX10 ze wszystko na Max + AF 8x + AA0x a mam HD4870.

Ogólnie DX11 zabiera około 30FPS a DX10 20FPS a efektów żadnych nie dodaje w porównaniu do DX9c. Ale to wina Xbox-a i PS3 w których zawarte są GPU zgodne z DX9c.


(X Zdzislawx) #18

Najbardziej chyba męczy grafę DX11 z teselacją oczywiście 8) 8) 8)