Jakie routery kupic?

Witam zwracam się z prośbą o doradzenie mi dobrych routerów do domu, ponieważ za niedługo kończy mi sie umowa z moim obecnym dostawcą i będę przechodził na internet swiatłowodowy. Na chwile obenca mam dwa routery marki TP-Link ale są juz dość stare i chce je wymienic jeden z nich jest podpięty do komputera a drugi robi jako Wi-Fi w domu. Nie znam sięza bardzo na tej branży internetowej tak więc zwracam sie do was o pomoc.

Budzet: 200-250 zł

Napisz proszę coś więcej o

  • tym nowym łączu światłowodowym;
  • jak duże masz mieszkanie, ile ścian?
  • ile (i jakich) masz urządzeń korzystających z wifi a ile po kablu?

200-250 zł to mało. Czy możliwe jest zwiększenie budzetu?

Odniosę do tych punktów po kolei:

-Nie wiem dokladnie co napisac, jest to zwykły kabel swiatłowodowy
-Dom jednorodzinny dość duży duża liczba ścian
-Obecnie z wifi 3 urządzenia a po kablu narazie jeden komputer ale będzie kupowany jeszcze jeden komputer to będzie dwa przez kabel

Zwiększenie budzetu oczywiście jest możliwe

Nazwa dostawcy, nazwa usługi? Pytam bo określenie “zwykły kabel światłowodowy” nic mi nie mówi.

Nazwa dostawcy: Skyware wkleje link do tej usługi: http://www.skyware.pl/oferta/internet-swiatlowodowy-budynki-jednorodzinne/42.html

Nie wiem dokładnie czy o to Ci chodzi

Ok, sprawa jasna. Potrzebujesz dwóch urządzeń:

  1. urządzenie do którego podłączysz światłowód i z którego wyprowadzisz ethernet, np:
    https://www.morele.net/router-netis-ep8101g-terminal-onu-776771/
    (Uwaga: być może takie urządzenie dostaniesz od operatora - trzeba dopytać)

  2. router z wifi, moje typy (im droższy tym lepszy):

1 polubienie

Ok dzięki wielkie za doradzenie. :wink: w razie jakichkolwiek pytań można zawsze liczyc na pomoc tego forum :slight_smile:

dostawca neta może mieć Router w zanadżu … Albo niech zaproponuje który wybrać !

  1. Na pewno dostanie ONT, więc ten netis jest zupełnie niepotrzebny.