Jakie routery kupic?

(szwagierr) #1

Witam zwracam się z prośbą o doradzenie mi dobrych routerów do domu, ponieważ za niedługo kończy mi sie umowa z moim obecnym dostawcą i będę przechodził na internet swiatłowodowy. Na chwile obenca mam dwa routery marki TP-Link ale są juz dość stare i chce je wymienic jeden z nich jest podpięty do komputera a drugi robi jako Wi-Fi w domu. Nie znam sięza bardzo na tej branży internetowej tak więc zwracam sie do was o pomoc.

Budzet: 200-250 zł

(januszek) #2

Napisz proszę coś więcej o

• tym nowym łączu światłowodowym;
  • jak duże masz mieszkanie, ile ścian?
  • ile (i jakich) masz urządzeń korzystających z wifi a ile po kablu?

200-250 zł to mało. Czy możliwe jest zwiększenie budzetu?

(szwagierr) #3

Odniosę do tych punktów po kolei:

-Nie wiem dokladnie co napisac, jest to zwykły kabel swiatłowodowy
-Dom jednorodzinny dość duży duża liczba ścian
-Obecnie z wifi 3 urządzenia a po kablu narazie jeden komputer ale będzie kupowany jeszcze jeden komputer to będzie dwa przez kabel

Zwiększenie budzetu oczywiście jest możliwe

(januszek) #4

Nazwa dostawcy, nazwa usługi? Pytam bo określenie “zwykły kabel światłowodowy” nic mi nie mówi.

(szwagierr) #5

Nazwa dostawcy: Skyware wkleje link do tej usługi: http://www.skyware.pl/oferta/internet-swiatlowodowy-budynki-jednorodzinne/42.html

Nie wiem dokładnie czy o to Ci chodzi

(januszek) #6

Ok, sprawa jasna. Potrzebujesz dwóch urządzeń:

1. urządzenie do którego podłączysz światłowód i z którego wyprowadzisz ethernet, np:
    https://www.morele.net/router-netis-ep8101g-terminal-onu-776771/
    (Uwaga: być może takie urządzenie dostaniesz od operatora - trzeba dopytać)

2. router z wifi, moje typy (im droższy tym lepszy):

(szwagierr) #7

Ok dzięki wielkie za doradzenie. :wink: w razie jakichkolwiek pytań można zawsze liczyc na pomoc tego forum :slight_smile:

(gosciuW7) #8

dostawca neta może mieć Router w zanadżu … Albo niech zaproponuje który wybrać !

(MatX_) #9