Kongi
(Konradnie2)
24 Lipiec 2012 09:58
#1
Witam mam przykładowo taki kod walki:
$player1 = '100';
$player2 = '100';
echo "Gracz 1 zaczyna ze $player1 życia \n";
echo "Gracz 2 zaczyna ze $player2 życia \n";
for($i = 0; $i <= 10; $i++) {
$player1 = $player1-rand(1, 20);
$player2 = $player2-rand(1, 20);
if ($player1 <= 0 || $player2 <= 0){
if ($player1 < $player2){
echo "wygrał gracz 2, gracz 1 padł";
} else {
echo "wygrał gracz 1, gracz 2 padł";
}
break;
}
echo "Runda $i :";
echo "Graczowi 1 zostało $player1 życia \n";
echo "Graczowi 2 zostało $player2 życia
";
}
Narazie jest to zwykłe losowanie ale nie wiem jak zrobić żeby ilosć ataków na runde była różna.
Np 1 osoba ma 5 ataków na runde a 2 ma 3 ataki i jak to zrobić żeby ilość ataków była zależna od zmiennej??
Mam nadzieję że ktos będzie umiał pomóc.
Buckie
(Latos 89)
24 Lipiec 2012 10:33
#2
Witam,
osobiści nie programowałem nic web.
Ale może dodać dwie pętle wewnątrz istniejącego już for?
pierwsza do gracza1 i ile raz ma uderzyć oraz z drugim tak samo do ilości ataków można podać zmienną lub podać wartość początkową z licznika przy tworzeniu zmiennej z liczby losowej
for($j = rand(1,5); !=0;j–)
{
$player1 = $player1-rand(1, 20);
if ($player1 <= 0) break;
}
dla drugiego tak samo
Kongi
(Konradnie2)
24 Lipiec 2012 10:37
#3
Aha czyli po prostu dodać 2 kolejne pętle które będa wykonywane tyle razy ile ataków ma dany gracz??
Dobra to spróbuje tak zrobić.
Jkc to będe jeszcze pisał.
Buckie
(Latos 89)
24 Lipiec 2012 11:08
#4
Chyba że wolisz by atakowali się na zmianę to proponuję coś w tym stylu. nie gwarantuje że ten kod zadziała:
for($i = 0,$p1 = rand(1,5), $p2 = rand(1,5); i<=10; i++,p2–,p1–)
{
for ($o = 0;<=5; o++)
{
if(p1>=1) $player1=$player1 - rand(1,20);
if(p2>=1) $player2=$player2 - rand(1,20);
}
}
możesz dodać jeszcze zmienną atak kto ma pierwszy atakować $atak = rand(1,2);
Kongi
(Konradnie2)
24 Lipiec 2012 12:47
#5
Dobra to już sobie poradzę.
Dzięki za pomoc.
To już chyba nie jest strikte webmastering/programowanie, ale coś innego, czyż nie? Poczytaj o różnych systemach gier (daleko nie szukając: D&D2/2.5/3)