[JAVA] Dijkstra/Lista sąsiedztwa

Problem rozwiązany. Dzięki.

Nie wiem czy to niedzielny poranek, ale nie mogę zrozumieć o co chodzi w twoim poście.

Algorytm Dijkstra’s algorithm jest na tyle popularny i znany, że na twoim miejscu poszukałbym jakiegoś gotowego rozwiązania i zapoznał z nim się ze zrozumieniem. (Ja osobiście nie jestem za wynajdowaniem koła od początku).

Tutaj link do jednej z implementacji w Javie

http://www.algolist.com/code/java/Dijkstra’s_algorithm

Jeżeli dobrze rozumiem, to sytuacja wygląda tak: Masz mapę sal, gdzie każda sala ma swoją wagę. Każda sala jest połączona z max 4 sąsiadującymi. Chcesz użyć alg. Dijkstry żeby znaleźć najlepsze (najlżejsze) przejście z sali A do sali B.

Jeżeli tak, to w grafie wierzchołki odpowiadają salom, a krawędzie połączeniom między nimi. Krawędzie są jednokierunkowe (połączenie bezpośrednie dwóch sal jest reprezentowane przez dwie krawędzie). Każda krawędź wchodząca do wierzchołka ma wagę odpowiedniej sali.

// qrde. twój awatar strasznie rozprasza