[java, NetBeans]Jak sprawdzić gdzie NetBeans szuka obrazków?

Witam,

chciałbym do mojej gry załadować tekstury na obiekty w OpenGL (LWJGL).

Mam taki kod:

private void init(){

    try {

        texture = TextureLoader.getTexture("PNG", new FileInputStream("Crate.png"));

    } catch (IOException ex) {

        Logger.getLogger(Main.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);

    }

  }

Niestety nie wiem gdzie netbeans szuka tego obrazka “Crate.png”. Guglam już z 15 minut i nic sensownego wyguglać nie mogę. Czy ktoś się orientuje gdzie umieszczać takie obrazki żeby NetBeans je znalazł?

Dodam że korzystam z NetBeansa na linuxie jeżeli coś to zmienia.

EDIT: to znaczy myślę, że tu chodzi o to, że nie można znaleźć obrazka gdyż wyświetla mi się błąd:

ten błąd dotyczy właśnie tej funkcji init();

najprostszy sposób to utwórz plik np test.txt i zobacz gdzie zostal zapisany w projekcie

BufferedWriter out = new BufferedWriter(new FileWriter("test.txt"));

    out.write("aString");

    out.close();

Skoro podajesz relatywną ścieżkę to interesuje ciebie katalog roboczy, który wyświetlisz sobie czymś takim:

System.out.println(new File(".").getAbsolutePath());

a jeszcze jedno: czy jest jakaś funkcja w netBeans żeby po wciśnięciu skrótu klawiszowego, program automatycznie uzupełniał “importy”?