[java, opengl] jak odkryć na jaki obiekt patrzy gracz?

Witam,

nie owijając w bawełnę przejdę do rzeczy:

tworzę grę FPS (widok pierwszoosobowy. Coś jak strzelanka). Zrobiłem już program tworzący mapę i takie tam pierdy. Przydałoby się teraz dołożyć możliwość strzelania :slight_smile: Tylko tu pojawia się problem. Jak zgadnąć w co na chwilę obecną celuje gracz? Jak znaleźć ten obiekt co ma niby być trafiony? jast na to jakiś sprawdzony sposób?

Z góry dzięki!

Nie wiem czy to pomoże, ale znalazłem kiedyś coś takiego:

http://www.sgi.com/products/software/op … ighlight.c

Co prawda napisane w C z biblioteką GLUT, ale może się na coś przyda.

Zwróć uwagę na funkcję locate i wykorzystaną w niej glRenderMode(GL_SELECT)

Z tego co czytałem w internecie, nie wykorzystuje się już GL_SELECT ze względu na znaczne spowalnianie aplikacji :cry:

Jakieś inne sposoby?